• شنبه / ۷ آبان ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۴
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1401080704756
  • منبع : معاونت زنان ریاست جمهوری

خزعلی: تعارض منافع باعث می‌شود جایگاه لازم به زنان داده نشود

خزعلی: تعارض منافع باعث می‌شود جایگاه لازم به زنان داده نشود

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با بیان اینکه گاهی تعارض منافع باعث می‌شود که جایگاه لازم به زنان داده نشود و گاهی اوقات این تعارض منافع باعث می‌شود که آنگونه که باید حتی اسلام را معرفی نکنیم،‌ عنوان کرد: هیچ مذهبی مانند اسلام نتوانسته کرامت و جایگاه حقیقی زن را حفظ کند که متاسفانه این نقص را در رساندن صحیح گفتمان اسلام و انقلاب داریم.

به گزارش ایسنا، انسیه خزعلی در مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی 1401-1402 دانشکده زن و خانواده با بیان اینکه امیدوارم زنان قدر خود را در پیام رسانی و تدبیرگری و به فرموده مقام معظم رهبری خرد ورزی در رساندن پیام و جهاد تبیین و روایت گری صحیح بدانند، افزود: همانطور که امام راحل فرمودند «زنان در نهضت مقدم هستند و زنان را به رهبری قبول دارم» اشاره به رهبری بر دلها و حکومت بر فکرها است که زن به عنوان مادر، تربیت کننده و مربی می تواند این مهم را بر عهده داشته باشد. 

وی با اشاره به اینکه نخستین حرکتی که باید برای تربیت صورت گیرد توسط زن است،‌ ادامه داد: نقش انبیا و نقش پرورش نقش بسیار ارزشمندی است که به زن داده شده است و در شرایط کنونی که در جنگ نرم هستیم مسئولیت بسیار سخت و دشواری است و در این شرایط اهمیت جایگاه زن و خانواده بیش از پیش نمایان می‌شود. 

معاون رییس جمهور با تاکید بر گفتمان تصریح کرد: در مسائل و مبانی این حوزه ضروری است کار پژوهشی انجام شود و در رساندن، شیوه القاء و ابزار آن هنرمند باشیم تا جهان و نسل جدید بتواند به خوبی هدف و پیام را دریافت و با آن ارتباط برقرار کند.

وی ادامه داد: در بخش بهره گیری از نخبگان در عرصه‌های مختلف و همه کسانی که در بخش زن و خانواده کار کردند، پوشش دهی مناسب داریم و از دیدگاه‌ها و پژوهش‌های جدید بهره می گیریم وبیش از گذشته باید بگیریم.

خزعلی با اشاره به اینکه نیاز داریم وضعیت زن ایرانی را در کشور به جهان معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواضع، ما وضعیت بهتری نسبت به متوسط جهانی داریم به عنوان مثال در پرداخت حق الزحمه مساوی بین زن و مرد، در بسیاری از دیدارها در نیویورک وقتی با وزرای زن و امور اجتماعی سایر کشورها صحبت میشد باور نمی‌کردند تا جاییکه که وزیر فنلاند میگفت ما هنوز نتوانستیم حقوق مساوی بین زن و مرد را در کشور خود برقرار کنیم.

معاون رییس جمهور با تاکید بر اینکه بیمه سلامت و بیمه ناباروری در هیچ کشوری به این شکل پوشش دهی نمی‌شود، یادآور شد: زمانی که پوشش دهی بیمه سلامت روستاییان را به رییس مجمع سازمان ملل گفتم به شعف امده بود و در توییت خود این مطلب را عنوان کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، خزعلی اظهار کرد: مسئله سواد، پیشرفت های علمی، بهداشت ، امید به زندگی زنان و … مسائلی است که ما به خوبی منتقل نکرده ایم بنابراین یکی از وظایف ما این است که ضمن گفتمان سازی عملکرد را بیان کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha