• یکشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401080804892
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مراسم تشییع ۲ شهید حمله تروریستی شاهچراغ شیراز در یاسوج برگزار شد

مراسم تشییع ۲ شهید حمله تروریستی شاهچراغ شیراز در یاسوج برگزار شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد از دقایقی پیش با حضور پر شور و گسترده مردم شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، تشییع ۲ شهید حادثه تروریستی در شاهچراغ(ع) شیراز از میدان هفتم تیر یاسوج برگزار شد.

دقایقی قبل و راس ساعت ۹ صبح یکشنبه هفتم آبان، مردم شهید پرور استان کهگیلویه و بویراحمد از میدان هفتم تیر، مراسم تشییع پیکر پدر و پسر شهید حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز را در یاسوج برگزار کردند.

اقشار مختلف مردم و خانواده شهدای این حادثه با در دست داشتن عکس شهدا و سر دادن شعارهایی علیه جنایت تروریست‌ها، حرکت به سمت خیابان طالقانی و سپس خیابان جمهوری را برگزار کردند.

این مراسم با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، مسئولان قضایی و فرماندهان نظامی و انتظامی و دیگر مسئولان و مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج برگزار شد.

گفتنی است که هوشنگ خوب فرزند خداداد ۶۴ ساله و فرزندش امید خوب ۳۲ ساله از شهر لیکک شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد در حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ شیراز به درجه شهادت نایل آمدند.

به گزارش ایسنا، پس از این مراسم پیکر شهدا در شهر یاسوج، مراسم استقبال در شهرستان‌های گچساران و باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بهبهان در استان خوزستان، مراسم تشییع و خاکسپاری شهیدان هوشنگ خوب و امید فرزندش در شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه نهم آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار  می شود.

مراسم تشییع ۲ شهید حمله تروریستی شاهچراغ شیراز در یاسوج برگزار شد

آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در این مراسم گفت: دشمن امروز ببیند مردم در مقابل جهل و گمراهی شما مثل دریای خروشان به میدان آمده اند و حماسه خلق کردند. این حضور در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج ماندگار خواهد شد.این حضور و حماسه مردم در محکومیت آمریکا، اسرائیل، آل سعود ، انگلیس و جبهه استعمار و استکبار تاریخی است.

وی افزود: آمریکا و جبهه استعمار سالیان متوالی است که مردم ما را با هشت سال جنگ تحمیلی، جنگ همه جانبه اقتصادی و  رسانه ای به رگبار گلوله می بندند و شهید می کنند اما این ملت روز به روز مقاومت تر، آگاه تر و بصیر تر در میدان می مانند، می ایستند و مقاومت می کنند.

آیت الله حسینی اظهارکرد: دشنمان و استکبار جهانی در صحنه های گوناگون وقتی با این مردم واجه شدند تلخی شکست را چشیدند، از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا وارد میدان شد که حرکت مردم برای سقوط نظام پهلوی و شاهنشاهی شکست بخورد اما نتوانست. در دوران آغازین انقلاب دشنمان بخصوص آمریکا کودتا، ترو و جنگ هشت سال دفاع مقدس را راه انداختند اما شکست خوردند و ملت شریف ایران سرافراز و پیروز از این میدان بیرون آمدند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دشمنان بخصوص آمریکا بزدلانه در مقابله ملت ایران ایستاده است، شلیک به یک زن، کودک، پیرمرد و انسان در حال زیارت هنر و مردانگی نیست. در شاهچراغ جوی خون راه انداختید طفلی در آغوش مادر جان داد، مادری یا درآغوش بودن فرزند جان داد، پسری در آغوش پدر جان داد و خوبان ما این پدر و پسر در کنار شاهچراغ جان دادند و در خون خود غلتیدند و این برای شما هنر نیست بلکه شکست است.

آیت الله حسینی تصریح کرد: اگر "امید خوب" را از ما گرفتید از خون او لاله ها و امیدها می روید، ببینید جوانان و امیدهای در صحنه ما چگونه در میدان حاضر شدند، با شهادت دانش آموزان فکر کردید دانش آموزان جرات و جسارت به میدان آمدن را ندارد اما امروز همین دانش آموزان حماسه خلق کرده اند و وقتی زنان ما را مکشید و به شهادت می رسانید فکر کردید زنان شیر زنان ما می ترسند و به میدان نمی آیند اما سالیان متمادی است که دست‌های جنایتکار شما از ما شهید و کشته می گیرد اما کور خواندید چراکه ما راه امام(ره)، رهبری، شهیدان، عزت و استقلال را ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: ما تا رسیدن به اهداف عالیه انقلاب اسلامی، عزت، استقلال، پیشرفت و در هم کوبیدن تمام دسیسه های دشمنان و جبهه استعمار و استکبار در میدان می مانیم، مقاومت می کنیم و می جنگیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: ما ملت ایران همانطور که در صحنه های گوناگون با مشت های آهنین بر پیکر استعمار، استکبار، آمریکا، آل سعود، اسرائیل، منافقین و داعش کوبیده ایم چون کوه استوار ایستاده ایم و باز هم با همان مشتها جواب کوبنده ای به آمریکا و کسانی که این جنایت را کرده اند خواهیم داد.

آیت الله حسینی تاکید کرد: ما انتقام خون شهیدان‌مان را خواهیم گرفت، انتقام اغتشاش‌ها و نا امنی ها را خواهیم گرفت، این ملت، انقلاب و اسلام شکست ناپذیر است و تلاش های آنها کور است. فکر کردید می توانید با چهارتا اوباش انقلاب اسلامی را سرنگون کنید اما هرگز،  تا قطره خونی که در بدن داریم و جان داریم به جلو می تازیم تا این پرچم را به صاحب اصلی اش امام زمان(عج) تحویل دهیم.

مراسم تشییع ۲ شهید حمله تروریستی شاهچراغ شیراز در یاسوج برگزار شد

سید علی احمد زاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با بیان اینکه با عهدی که با شهدا بسته‌ایم پای بندیم گفت: منتظر انتقام خون شهدای حادثه تروریستی شیراز هستیم.

 وی افزود: منتظریم سپاه عزیز و جهادگر انتقام خون شهدای تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) شیراز را از دشمنان کوردل بگیرد.

احمد زاده با بیان اینکه خیابان‌های شهر یاسوج امروز فراموش نشدنی مملو از جمعیتی است که برای تشییع دو شهید به میدان آمدند، اظهارکرد: مردم استان امروز برای تشییع دو شهید عزیز و مظلوم، دو شهیدی که نه مسلح بودند و نه در جنگی بودند و تنها به جرم مسلمان بودن و ایرانی و در حال عبادت، بی‌گناه به رگبار بسته شدند به میدان آمدند.

وی خاطرنشان کرد: این زائران به جرم مسلمان و ایرانی بودن در حرم مطهر شاهچراغ به شهادت رسیدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دشمن با دین دار و غیر دیندار و انقلابی و غیر انقلابی کاری ندارد، تصریح کرد: در همین حادثه دشمن نگفت آنهایی که وفادار به انقلاب هستند را شناسایی کنید تا بکشیم، آنها تنها با ایرانی بودن مشکل دارند.

 احمدزاده ادامه داد: دشمن همه توانش را با یک برنامه پیچیده از پیش تعیین شده در خارج کشور آغاز کرده و همه ایادی سرسپرده داخلی را به میدان آورده تا به ما ضربه بزند.

وی عنوان کرد: ملت ایران به مانند همیشه با حضور حماسی خود در میدان،‌ دشمن را ناامید و همه نقشه ‌های آنها را نقش بر آب کردند و به دشمن اجازه سوریه‌سازی، عراق سازی، لیبی‌سازی ایران را ندادند و دشمن وقتی دیدید این نقشه آنها هم نقش بر آب شده به برنامه‌های دیگری روی آورد و دروغ‌پردازی را در دستور کار قرار داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد امروز پای صحنه آمدند تا بگویم با عهدی که با خدا، امام شهدا و شهدا بستیم پای بندیم گفت: با عهدی که بسته‌ایم تا آخرین قطره خون پای بند هستیم.

احمدزاده اظهار کرد: مردم یاسوج امروز آمدند دو شهید عزیز جنایت تروریستی شاهچراغ شیراز را بدرقه کنند و بگویند شهادت در وجود و خون ما ایرانی‌ها و کهگیلویه و بویراحمدی‌هاست.

وی با بیان اینکه شعار «هیهات من‌الذله» را از امام حسین (ع) یاد گرفتیم، تاکید کرد: بسیاری از آنهایی که در این اجتماع بزرگ حضور پیدا کردند جوانان و نوجوانان هستند؛ دشمن چه خیالی کرده و خود را به چند جوان فریب خورده دلخوش کرده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جنگ هشت ساله دفاع مقدس را همین جوان‌ها اداره کردند، تصریح کرد: نوجوانان و جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ ما به مانند همان دوران انقلاب پای صحنه هستند.

احمدزاده خطاب به جوانان و نوجوانان با بیان اینکه راه شهدا ما را به سعادت دنیا و آخرت می‌رساند، تصریح کرد: منتظر انتقام سپاه پاسداران از جنایتکاران و کسانی که زائرین بیگناه ما را در حرم مطهر شاهچراغ به خاک و خون کشیدند، هستیم.

به گزارش ایسنا، وی ضمن قدردانی از مردم بصیر و آگاه استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج از همه نیروهای انتظامی و نظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کرد.

مراسم تشییع ۲ شهید حمله تروریستی شاهچراغ شیراز در یاسوج برگزار شد

یادآور می شود که شهید "هوشنگ خوب" که در حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز به همراه فرزندش امید  به شهادت رسید دارای سه فرزند پسر و دو فرزند دختر است که شهید"امید" به همراه پدر در این حادثه تروریستی به شهادت رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha