• یکشنبه / ۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401080805224
  • خبرنگار : 71234

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

حداقل افزایش حقوق کارمندان یک میلیون تومان است

حداقل افزایش حقوق کارمندان یک میلیون تومان است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که بر اساس مصوبه امروز مجلس حقوق کارمندان مجرد و خانم‌های متاهل یک میلیون تومان اضافه شده و مشمول فوق‌العاده ویژه می‌شوند. برای کارمندان متاهل این میزان افزایش حقوق یک میلیون تومان به اضافه فوق‌العاده ویژه، حق عائله مندی و حق اولاد است.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح میزان افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان با مصوبه امروز مجلس،‌ گفت: طبق مصوبه امروز مجلس حقوق کارمندان یک میلیون تومان اضافه شده و علاوه بر آن حق عائله‌مندی حدود ۲۰۰ هزار تومان و حق اولاد به ازای هر فرزند ۱۰۰ هزار تومان و همچنین فوق‌العاده ویژه اضافه خواهد شد. بر این اساس اگر کارمند مجرد و یا خانم متاهل باشد میزان افزایش حقوق او یک میلیون تومان به اضافه فوق‌العاده ویژه خواهد بود و اگر کارمند مرد متاهل باشد یک میلیون تومان به اضافه حق اولاد به اضافه حق عائله مندی و به اضافه فوق‌العاده ویژه است.

وی درباره فوق‌العاده ویژه گفت: دولت در لایحه آورده بود که تا ۳۵ درصد برای فوق‌العاده به هرجایی خواست اضافه کند اما این میزان در قانون تا ۵۰ درصد قید شده است. لذا برخی فوق‌العاده ویژه ۵۰ درصد را گرفته و برخی نگرفته‌اند. برای رفع این مشکل ما عین قانون را آوردیم به این شکل که دولت می‌تواند با اعتبارات در اختیارش تا ۵۰ درصد فوق‌العاده ویژه لحاظ کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره افزایش حقوق افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: در ابتدای سال ۲۰ درصد برای افزایش حقوق آنها اعمال شد و ما امروز ۳۰ درصد را لحاظ کردیم. بر این اساس از ابتدای سال افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی مشمول افزایش ۵۰ درصد حقوق می‌شوند.

حاجی بابایی در مورد افزایش حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه گفت: اسفند سال گذشته ۳۰ درصد افزایش حقوق برای آنها اعمال شد که این میزان را کاهش داده و برگرداندند. لذا ما افزایش ۱۵ درصدی حقوق برای اعضای هیات علمی لحاظ کردیم.

وی افزود: قرار شد بند یک این لایحه یعنی میزان افزایش حقوق شاغلان مشمول شرکت‌های دولتی هم بشود همچنین حق اولاد و حق عائله مندی هم به نهادهای عمومی غیر دولتی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این قانون از اول مهر ماه لحاظ خواهد شد، گفت: میزان افزایش حقوق بازنشستگان ۹۰۰ هزار تومان به اضافه پنج درصد حکم شهریور ماه آنها به اضافه حق عائله مندی و حق اولاد است؛ اگر این قانون از اول شهریور اجرا می‌شد این پنج درصد به بازنشسته‌ها داده نمی‌شد به همین دلیل اجرای قانون از اول مهر ماه شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خطاب به بازنشستگان بیان کرد: بازنشستگان بدانند که هیچ پیشنهادی در مجلس غیر از آنچه ما در کمیسیون برنامه و بودجه آوردیم نبوده است. ما نمی‌توانستیم جز با توافق دولت یک ریال اضافه کنیم. دست ما غیر از این، باز نبود.

حاجی بابایی در پایان، گفت: آنهایی که از ابتدای سال مشمول ۵۷ درصد و ۳۸ درصد افزایش حقوق نشده‌اند این افزایش حقوق شامل آنها خواهد شد. مثلا فردی قرارداد کار معین و زیر نظر تامین اجتماعی بوده اما در شهرداری کار می‌کرده و ۳۸ درصد افزایش حقوق را نداشته است. این فرد شامل افزایش حقوق فعلی خواهد شد؛ صندوق‌های خاص مثل صدا و سیما هم شامل این افزایش حقوق می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۳:۱۹

این خیلی عالیه ولی مطمئن باشید قیمت اب و برق و گاز و تلفن و ..... هزار برابر میشود .

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۳:۴۲

یعنی خدایی این پول ادامس و شکلات بچه های خودتون میشه چه گره ای از کسی باز میکنه با این شرایطی که درست کردید اخه شما .... اصلن کلن چیزی میفهمید...

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۴:۴۰

آقای حاج بابایی ، بازنشستگان را دریاب که آنها در رنجند متشکرم

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۵:۱۱

کارگرها چی؟؟؟ چرا فقط کارمندها رو بالا میبرن؟

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۵:۳۱

اونوقت مایی ک مغازه داشتیم و بخاطر اجاره بالا و مالیات سنگین مجبور شدیم جمع کنیم ک خانه نشین شی چی؟ حتی یارانه هم بهمون تعلق نگرفته و الان کاملا بیکاریم.همش هم به خاطر بی کفایتی شما مسئولین بوده

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۶:۰۴

برای خودتان میلیاردی برای مردم تومانی

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۶:۲۶

شیرمادرت حلالت حاج بابائی

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۶:۳۵

خجالت هم چيز خوبيه

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۶:۴۱

به داد بازنشسته ها برسید. هزینه زندگی اونا خیلی بیشتر از شاغلین هست؛ ازدواج و شغل و تحصیل فرزندان، هزینه درمان، ضمنا دارای عروس و داماد و نوه هم هستند

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۶:۵۶

ازفردا منتظر افزایش قیمت ارزاق عمومی واز همه مهمتر خدمات دولتی باشید یک تومان اضافه کردند سه تومان پس میگیرند

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۷:۲۴

حالا همین یه ملیون هم ندادن دارن لفتش میدن که همون سال دیگه بدن بگن افزایش سال ۱۴۰۲ ....

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۷:۳۰

6ماهه میخاین ی تومان بذارین روحقوق 40بار جلسه گرفتین بدین بره دیگه

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۷:۳۵

بااینهادردی دوانمیشود،کارمندم با۲۵سال سابقه،مدرک کارشناسی،بااین افزایش هنوززیرحکمم به هفت میلیون نمیرسه،خداازتون نگذره،مستاجرم بادوتابچه چهارده ماه یک سکه بابت مهریه چیکار کنم خودمواویزان کنم؟

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۷:۴۸

واقعا من نمیدونم هنوز حقوقی اضافه نشده چه لوزومی داره اینقدر تو بوق کرنا میکنید اگر چیزی میخواین ب بازنشسته مادر مرده بدین بصدا بحوق اضافه کنید تا باعث تورم نشه این باز نشستها سنی ازشون گذشته

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۸:۰۷

آقای‌حاجی‌خوب‌است‌بگوئید‌یک‌کیسه‌برنج‌آمیخته‌هر‌ماه....یعنی‌صدقه‌باید‌فقط‌تاُ‌ف‌خورد

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۸:۲۰

یک کیلو برنج ۱۳۰تومان یک تومان ده کیلو برنج هم نمیشه برو خجالت بکش سر بزار بمیر یک سرما میخوری فقط یک تومان دارو میخای

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۹ ۰۹:۲۸

سلام دوست عزیز ، کسی که مشکل مالی داره ، برنج هزار تومانی می خره ، برنج 130 هزار تومانی مال اعیان ها است .

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۸:۲۱

برآن مرد باید گریست که دخلش بود نوزده و خرج بیست اگر سعدی حالا زنده بود میگفت بر آن مرد باید گریست که دخلش بود خالی و خرج بیست

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۸:۳۵

دستت در نکنه از اینهمه کرم وبخشش. بی زحمت امنیت شهر محیا باشه با خانواده می‌رویم سیسمونی بخریم

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۸:۴۴

آقای حاج بابایی مکر تو داماد وعروس،ونوه،نداری پس چرا،برعکس،حقوق ها اضافه،می،کنید لاقل،با،شاغلین،یگشکن،عدالت،چیز خوبی،است،،

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۸:۵۲

مشکل بازنشسته ها این است که مسئولان هیچ وقت بازنشسته نمی شوند که مشکلات بازنشسته را درک کنند. محکم به صندلی چسبیده اند تا عزرائیل پست را ازشون بگیرد.

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۱۹:۲۴

کارمند هم فرق داره ایثارگر و غیر ایثارگر داریم رسمی و غیر رسمی داریم اینا رو در نظر نمی‌گیرین چرا

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۲۰:۱۱

خیلی زیاده واقعازحمت کشیدید

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۲۰:۲۰

پس کارگرها چی...چرا این قشر زحمتکش نباید افزایش حقوق داشته باشه ..خوب بلدید فقط برا خودتون ببرید خودتون که هیئت علمی هستید ۱۵ درصد حقوقتون چقد میشه....شرم اوره واقعا...اینه عدالت علی

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۲۰:۴۰

پس بقیه مردم

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۸ ۲۱:۰۵

خدا گنه وعده نباشه

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۹ ۰۰:۲۶

بخدا ما دیگه پول خرید پوشاک هم نداربم

avatar

به دانشجویان ماهیانه یک کمک نقدی بلاعوض پرداخت گردد تالااقل بتوانند بیمه خودرابپردازند وسابقه داشته باشند دانشجویانی که فقط دانشجو هستند و بورسیه نیستند تابتوانند هزینه خرید غذا واینترنت وکرایه حمل ونقل خودرا بپردازن

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۹ ۰۱:۴۸

خداوکیلی خیلی وقاحت میخواد تورم ۱۰۰ درصد افزایش حقوق ۱۰ درصد

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۹ ۰۷:۰۳

بیخیال بابا.... اینقدر کوتوله شده ایم که با یک میلیون راضی میشیم

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۹ ۰۷:۲۳

دور همی خوش باشید جناب حاجی بابایی با دوستان

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۹ ۰۷:۳۶

با این ۱میلیون چه میشه کرد واقعا .خودتون را مسخره کردید

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۹ ۰۸:۱۸

سلام ‌بسیار‌عالی‌ممنونم

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۰۹ ۰۸:۲۸

سلام این مبلغ درمقابل .تورم وافزایش قیمت که هر روزه افزایش پیدا میکنه .هیچی نیست .این سرطان گرونی بد ترین سرطانی که تو جامعه افتاده .ومتاسفانه پزشکی نیست ا نو درمان بکنه.

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۰ ۰۰:۲۹

زندگی بازنشستگی وهزاران درد و شرمندگی دانشجو هم داشته باشی ومستاحر...