• دوشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401080905613
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان عنوان کرد:

فینال تمام گلستانی لیگ دسته یک کبدی ایران/ گلستانی‌ها لیگ برتری شدند

فینال تمام گلستانی لیگ دسته یک کبدی ایران/ گلستانی‌ها لیگ برتری شدند

ایسنا/گلستان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با بیان اینکه برای نخستین بار فینال لیگ دسته اول کبدی باشگاه‌های ایران با حضور دو نماینده استان گلستان برگزار شد، افزود: تیم‌های فینالیست مستقیم به لیگ برتر باشگاه‌های کشور صعود کردند.

قاسمعلی برزمینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فینال دوازدهمین دوره لیگ دسته اول کبدی باشگاه‌های کشور در بخش مردان، شامگاه روز گذشته پایان یافت، اظهار کرد: برای نخستین بار دیدار پایانی این رقابت‌ها بین دو نماینده شایسته از استان گلستان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به اینکه تیم‌های «صالح گلستان و ستارگان سرخنکلا» با درخشش بازیکنان خود همه رقبا را پشت سرگذاشتند و به مرحله پایانی این رقابت‌ها راه یافتند، ادامه داد: بر اساس برنامه از پیش اعلام شده، دو تیم فینالیست به شکل مستقیم مجوز صعود به لیگ برتر باشگاه‌های کشور را کسب کسب کردند.

وی با بیان اینکه در دیدار فینال تیم صالح گلستان موفق شد با نتیجه ۵۲ بر ۲۵ ستارگان سرخنکلا را مغلوب کند و مقام نخست این دوره را به خود اختصاص دهد، افزود: ستارگان سرخنکلا به عنوان نایب قهرمانی این دوره بسنده کرد.

فینال تمام گلستانی لیگ دسته یک کبدی ایران/ گلستانی‌ها لیگ برتری شدند

برزمینی با تأکید بر اینکه تیم های پیشگامان سولدوز نقده و ایلیا البرز دیدار رده‌بندی را برگزار کردند، تصریح کرد: ایلیا البرز نیز با شکست تیم پیشگامان سولدوز جایگاه سوم این دوره را از آن خود کرد.

وی اضافه کرد: افزود: نمایندگان شایسته گلستانی امروز (دوشنبه ۹ آبان  ۱۴۰۱) به استان گلستان بازمی گردند.

فینال تمام گلستانی لیگ دسته یک کبدی ایران/ گلستانی‌ها لیگ برتری شدند

گفتنی‌است، این رقابت‌ها از ۵ تا ۸ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در استان آذربایجان غربی به میزبانی شهرستان نقده برگزار شد. در دوازدهمین دروه مسابقات لیگ دسته یک کبدی کشور ۱۴ تیم از سراسر کشور حضور داشتند و این مسابقات در دو گروه هفت تیمی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، کبدی همان «زو» در اصل یک بازی ایرانی است و به اسامی مختلف نامیده می‌شود. این بازی در خراسان، گلستان و مازندران زو، در گیلان شیرین دودو و در سیستان و بلوچستان کبدی نامیده می‌شود. قوانین این بازی با گذشت زمان تغییر و اصلاح شده است. کبدی از مسابقات آسیایی سال ۱۹۸۲ به صورت نمایشی و پس از آن در لیست مسابقات رسمی بازی های آسیایی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha