• دوشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401080905754
  • خبرنگار : 50034

تخریب برج یا پرداخت غرامت؛ گزینه‌های روی میز شهرداری همدان

تخریب برج یا پرداخت غرامت؛ گزینه‌های روی میز شهرداری همدان

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهرهمدان با تأکید بر اینکه شهرداری باید ۲۱ میلیارد تومان بابت غرامت به تعاونی مسکن استانداری همدان پرداخت کند، گفت: صرفه و صلاح این است که شهرداری این پول را پرداخت کند در غیر این‌صورت یک‌سال بعد باید سه برابر آن را بپردازد.

حمید بادامی‌نجات در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون انتشار خبری مبنی بر پرداخت ۱۵ میلیارد تومان توسط شهرداری همدان به تعاونی مسکن استانداری همدان، اظهار کرد: سال‌های گذشته شهردای همدان سه قطعه زمین را به تعاونی استانداری همدان فروخته بود که حاصل تفکیک یک پلاک بوده که مالکان این پلاک از شهرداری شکایت کرده و تفکیک را ابطال کردند.

وی با بیان اینکه این پلاک بعد از ابطال تفکیک به مالکان برنمی‌گردد، تصریح کرد: به علت اینکه شهرداری این زمین را به تعاونی مسکن فروخته و در آن برجی ۲۰ طبقه احداث شده بود، به مالکان برگشت داده نشده است.

بادامی‌نجات با اشاره به اینکه مالکان این زمین از تعاونی مسکن شکایت کرده و آن را محکوم به پرداخت غرامت زمین می‌کنند، خاطرنشان کرد: پول چهار دانگ این زمین در سال ۹۴ توسط شهرداری پرداخت شده و موضوع حاضر مربوط به دو دانگ باقی مانده است که ۲۱ میلیارد تومان بوده و باید پرداخت شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهرهمدان با تأکید بر اینکه شهرداری زمین را گرفته و فروخته در حالیکه باید به مالکان برمی‌گرداند، ادامه داد: اگر امروز تعیین تکلیف نشود برجی که ساخته شده تخریب می‌شود بنابراین تصمیم بر این شد که غرامت پرداخت شود.

وی با بیان اینکه این موضوع مثل تمام پرونده‌های حقوقی است که شهرداری محکوم می‌شود، فقط تفاوت آن در این است که شاکی از شهرداری شکایت نکرده و از تعاونی مسکن شکایت کرده و حکم قلع و قمع را گرفته است، تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد شهرداری محکوم به غرامت بیشتری می‌شود.

بادامی‌نجات با اشاره به اینکه صرفه و صلاح این است که شهرداری این غرامت را پرداخت کند، گفت: علت مخالفت بنده با این موضوع این بود که این مسئله نیازی به مصوبه شورا ندارد و شهرداری می‌تواند از ردیف بودجه خود این مبلغ را پرداخت کند.

این عضو شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه حکم قضایی باید اجرایی شود، یادآور شد: ۱۵۰ خانوار در این برج ساکن هستند که از شهرداری زمین خریداری کردند و حالا زمین به مشکل خورده و شهرداری باید خسارت آن را جبران کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha