• دوشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401080905860
  • خبرنگار : 50177

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری:

۹۰ درصد خبازی‌های لرستان از دستگاه کارتخوان ویژه برخوردارند

 ۹۰ درصد خبازی‌های لرستان از دستگاه کارتخوان ویژه برخوردارند

ایسنا/لرستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۹۰ درصد خبازی‌های استان از دستگاه کارتخوان ویژه برخوردارند.

 سیروس ابراهیمی در کارگروه کشوری گندم، آرد و نان که به صورت وبیناری و با حضور معاون توسعه اقتصادی وزیر کشور و معاونین هماهنگی امور اقتصادی استانداری های سراسر کشور برگزار شد، با بیان اینکه اصلاح قیمت آرد، باعث شفافیت فروش نان می‌شود، بیان کرد:  اصلاح قیمت آرد و تک نرخی کردن آن باعث شفافیت فروش نان در نانوایی‌ها و جلوگیری از سواستفاده از آرد یارانه‌ای می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر قیمت آرد تک نرخی شود و مابه التفاوت آن نسبت به قیمت آزاد را دولت به نانوا پرداخت کند، دست افراد متخلف در سواستفاده از قیمت آرد یارانه‌ای کوتاه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: براین اساس تمام آرد خبازی‌ها به نان تبدیل شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

ابراهیمی با اشاره به الزامی نبودن استفاده از دستگاه‌های کارتخوان ویژه خبازی‌ها به عنوان عامل مهمی دیگر در سوء استفاده از آرد یارانه‌ای، اظهار کرد: الزامی کردن استفاده از دستگاه‌های کارتخوان ویژه خبازی‌ها می‌تواند کمک شایانی در شفافیت تبدیل آرد به نان و عرضه به مردم باشد.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد خبازی‌های لرستان از دستگاه کارتخوان ویژه برخوردارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان بیان کرد: این تعداد معدود که حدود ۷۰ خبازی هستند نیز به دلیل مشکلات وراثتی هنوز موفق به دریافت دستگاه نشده‌اند که به زودی مشکل این تعداد نیز مرتفع خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه علیرغم اینکه در اکثر استان‌های کشور از زمان یارانه‌سازی آرد با کمبود آرد یارانه‌ای مواجه شده‌اند، عنوان کرد: در لرستان توانستیم با برنامه‌ریزی مناسب بیش از ۳۲۰ تن آرد را صرفه‌جویی کنیم.

وی بیان کرد: خوشبختانه از زمان یارانه‌سازی آرد تاکنون هیچ‌گونه مشکلی در عرضه آرد یارانه‌ای به خبازی‌ها نداشتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha