• دوشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1401080906078
  • خبرنگار : 71654

تخریب بخشی از تاریخ پروازهای فضایی در ۱۰ ثانیه

تخریب بخشی از تاریخ پروازهای فضایی در ۱۰ ثانیه

ناسا که به طور معمول بر پرتاب موشک‌ها به فضا متمرکز است، در روز شنبه بر انفجار یک مقر اداری سابق در "smithereens" تمرکز داشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال‌ترندز، آژانس فضایی ناسا ساختمان ۴۲۰۰ را در مرکز پروازهای فضایی مارشال در هانتسویل، آلاباما، در حدود ۱۳۰ مایلی شمال غربی آتلانتا تخریب کرد.

کانال یوتیوب مرکز پروازهای فضایی مارشال، این تخریب را به صورت زنده پخش کرد که طی آن چندین انفجار کنترل شده ساختمان را در عرض چند ثانیه با خاک یکسان کرد.

ساختمان ۴۲۰۰ مقر اداری مرکز پروازهای فضایی مارشال از سال ۱۹۶۳ تا ۲۰۲۰ بود.

پاکسازی این ساختمان قدیمی از سر راه، فضا را برای مجموعه‌ای از تاسیسات جدید و پیشرفته باز می‌کند که ناسا از آن‌جا ماموریت‌هایی را برای آینده برنامه‌ریزی خواهد کرد.

مرکز پروازهای فضایی مارشال ناسا در سال ۱۹۶۰ با وسعت ۴۴۵۰ هکتار تاسیس شد. این منطقه حدود ۶۰۰۰ نیروی کار دارد و یکی از بزرگترین مراکز میدانی آژانس فضایی ناسا است.

ناسا در مورد مرکز فضایی مارشال در وب‌سایت خود می‌نویسد: ناسا، دولت و شرکای تجاری‌اش پیچیده‌ترین و فنی‌ترین مشکلات پروازهای فضایی را برای نزدیک به شش دهه در این مکان حل کرده‌اند، که قدمت آن‌ها به ماموریت‌های پیشگامانه آپولو در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ بازمی‌گردد.

تخصص و توانایی‌های کارمندان مرکز فضایی مارشال برای توسعه، قدرت‌بخشی، و بهره‌برداری از موتورها، وسایل نقلیه و سیستم‌های فضایی که آمریکا برای انجام ماموریت‌های بی‌سابقه علمی و اکتشافی در سراسر منظومه شمسی از آنها استفاده می‌شود، بسیار اهمیت دارد.

مهندسان، دانشمندان و محققان مرکز مارشال بر روی طیف وسیعی از پروژه‌ها کار می‌کنند، از جمله ایجاد و اصلاح فناوری‌هایی در زمینه‌ی حمل‌ونقل فضایی و پیشرانش، زیستگاه‌های فضایی و فرودگرهای سیاره‌ای و همچنین کار بر روی پیشرفت‌های مهم در سیستم‌های فضایی پیچیده و تحقیقات علمی.

تمرکز ویژه تیم‌ها در مارشال بر فناوری پیشرانش است و کارمندان این مرکز متخصص در سیستم‌های پیشرانش جامد و مایع سنتی، همراه با فناوری پیشرانه پیشرفته مانند بادبان‌های خورشیدی و نیروی محرکه هسته‌ای دارند. فعالیت‌های کنونی، راه را برای طراحی انواع مختلفی از فضاپیماها که قادر به انجام طیف وسیعی از ماموریت ها هستند، هموار می‌کند.

مرکز فضایی مارشال توسعه تمامی سیستم‌های پیشرانش مهم در تاریخ ناسا را بر عهده داشته است. از اولین پروازهای آزمایشی موشک‌های مرکوری(Mercury) و رداستون(Redstone) گرفته تا مأموریت‌های سترن۵(Saturn V) و برنامه شاتل فضایی، تا نسل بعدی وسایل نقلیه فضایی پرچمدار این کشور یعنی موشک سامانه پرتاب فضایی(SLS) و برنامه جدید آرتمیس برای بازگرداندن کاوشگران انسانی به ماه و فراتر از آن به مریخ همه و همه با تلاش‌های محققان این مرکز محقق شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha