• دوشنبه / ۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401080906183
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۹ آبان

دستگیری تروریستی دیگر/اتحادیه اروپا علیه سپاه/تکذیب دستگیری پروفسور فرهود

دستگیری تروریستی دیگر/اتحادیه اروپا علیه سپاه/تکذیب دستگیری پروفسور فرهود

حمله تروریستی شاهچراغ/ قرار گرفتن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی/ یوم‌الله ۱۳ آبان/ محکومیت اغتشاشات/ ناآرامی های اخیر کشور و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش ایسنا، در پی حادثه تروریستی عصر روز چهارشنبه گذشته  (چهارم آبان ماه)  در حرم شاهچراغ شیراز و کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان، وزیر اطلاعات  امروز از دستگیری عامل دوم تروریستی شاهچراغ در شب گذشته خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سیداسماعیل خطیب طی سخنانی در همایش ملی پدافند غیرعامل با بیان این‌که «دشمن تلاش می‌کند که اغتشاشات را با بحران‌آفرینی‌های جدید و با کمک اقدامات ایذایی و فشارهای جهانی و  عملیات تروریستی و اقدامات هنجارشکنانه ادامه دهد»، اعلام کرد: به دلیل رعایت یکی از اقدامات کوچک پدافندی در شیراز به لطف الهی سربازان گمنام امام زمان موفق شدند عامل دوم عملیات تروریستی شاهچراغ را شناسایی کنند.

خطیب در حاشیه همین همایش در جمع خبرنگاران تاکید کرد:مقابله با توطئه دشمنان نیازمند هوشیاری همه‌جانبه مردم است و اگر مردم نقش فعال خود را هم‌چون گذشته نشان دهند، دشمن هم مایوس خواهد شد.

در همین ارتباط، وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از شناسایی و بازداشت عنصر دوم عملیاتی و ۶ نفر از عوامل پشتیبانی تیم جنایتکار تروریستی حرم شاه چراغ خبر داد .

همچنین در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای  با اشاره به انتظار و توقع به حق مردم از دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی برای پایان دادن به اغتشاشات و دستگیری و برخورد با عاملین و مسببین قضایای اخیر بویژه حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)، اظهار داشت: انتظار و توقع به حق مردم آن است که عوامل و مسببین قضایای اخیر شناسایی و دستگیر شوند و به مجازت مستحق‌شان برسند؛ نظام و دستگاه‌های مسئول نیز در طول این مدت نهایت خویشتنداری را به خرج دادند تا صفوف کاملاً از هم جدا و متمایز شود؛ یک سری از افراد به هر دلیلی ناراضی هستند و حتی ممکن است معترض نیز باشند؛ اما این افراد به هیچ وجه نمی‌خواهند با نظام مقابله کنند و امنیت مردم را به خطر بیندازند؛ لذا آنها باید صف خود را جدا کنند؛ نظام نیز فرصت کامل به آنها داده تا صف خود را جدا کنند. حتی در میان اغتشاشگران هم باید روشن شود که کدامیک قصد مقابله با نظام و براندازی را داشتند؛ همکاران ما در دستگاه قضایی تمام تلاش خود را انجام دادند که این صفوف را جدا کنند و این امر محقق شد. 

در ادامه همین جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به فیلمی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده که پلیس در حال تخریب و شکستن موتورسیکلت‌های مردم است، گفت: پس از بررسی کامل فیلم و انجام تحقیقات لازم در موقعیت وقوع آن، مشخص شد که محتوای این فیلم از اساس کذب بوده و صحنه‌سازی صورت گرفته است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم در حساب کاربری خود در توییتر با تاکید بر اینکه انتقام همه مظلومانی که در اغتشاشات اخیر جان‌باختند، را از دشمنان خواهیم گرفت، نوشت: خون پاک شهید مظلوم ‎آرمان علی‌وردی ضامن تحقق آرمان‌های ملت بزرگ ایران است. رحمت خدا بر او که تا آخرین نفس پای اعتقاداتش ایستاد و جانش را فدای مردم عزیز ایران کرد.

در پی برخی محدودیت های اینترنتی و فیلتر شدن اینستاگرام،‌ سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشستی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل ضمن تاکید بر اینکه محدودکردن چنین پلتفرمی هوشمندانه بود، گفت: هیچ تعریفی جز خصومت از رفتار اینستاگرام نمی‌توان برداشت کرد و ما آن را ابزاری در اختیار استکبار جهانی و دشمنان و سلاحی در اختیار آنان می‌دانیم که علیه کشور کار می‌کند.

دیگر اخبار مرتبط با ناآرامی های اخیر در کشور را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

برنامه دشمن بیشتر از حجاب است

مناظره «اعتراض دارم!» برگزار می شود

دشمنان با ایجاد نارضایتی به دنبال شکاف بین مردم و مسئولان هستند

نباید اجازه دهیم دشمن مردم را از آینده کشور ناامید کند

تظاهرات ایرانی‌ها در مخالفت با توطئه‌های خارجی بیانگر هوشیاری این ملت است

از تجربه موفق برگزاری تجمعات مقابل مجلس استفاده شود

شنیدن اعتراضات و توان اصلاح رویه برای هر حکومتی نیاز است/ناآرامی و اغتشاش، قتلگاه گفت‌وگو است

پیشنهادات حزب کارگزاران سازندگی ایران درباره سیستان و بلوچستان

آرمان علی‌وردی همان جوان آرمان انقلاب‌اسلامی است

ضعف در حفاظت فیزیکی در زندان اوین باعث آتش سوزی شد

یک درصد مردم هم در اغتشاشات شرکت نکردند

***

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات وزیر خارجه آلمان مبنی بر اینکه این کشور و اتحادیه اروپا در حال بررسی چگونگی قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی هستند نیز از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

ناصرکنعانی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نهاد نظامی رسمی ایران است و انجام چنین اقداماتی غیر قانونی استف افزود: امیدوارم که هم دولت آلمان و هم دولت‌های دیگر که احیانا قصد این اقدام را دارند به نتیجه اقدامات غیر سازنده خود توجه کنند و منافع دو جانبه خود را قربانی مصالحه سیاسی زودگذر و تصمیمات سیاسی نکنند.

همچنین سخنگوی دولت آلمان با مطرح کردن اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره اتفاقات اخیر ایران با اشاره به تحریم‌های اتحادیه اروپا، گفت که آلمان «قویا»، آن‌چه «سرکوب خشونت‌بار معترضان توسط نیروهای امنیتی و سرکوب روزنامه‌نگاران» عنوان شده را محکوم می‌کند.

امروز همچنین در نشست خبری، اهـم بـرنـامـه هـای برگزاری مـراسـم یـوم الله ۱۳ آبـان اعلام و فضـای حـاکـم بر مـراسـم تشریح و تبیین شد.

وحید جلال زاده رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله ۱۳ آبان در این نشست با اشاره به اینکه راهپیمایی ۱۳ آبان در بیش از ۹۰۰ شهر و استان برگزار می شود، گفت: این مراسم با عنوان «۱۳ آبان، حماسه ایستادگی مقاومت و استکبارستیزی»  با حضور گسترده دانش‌آموزان و دانشجویان و اقشار مردمی برگزار می‌شود و همچنین روز چهارشنبه ۱۱ آبان تعدادی از دانش آموزان با مقام معظم رهبری دیدار می کنند.

سردار عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه هم با بیان جزییاتی از توقیف نفتکش حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه، گفت: کشف و توقیف شناور حامل قاچاق سوخت در این مرحله با رصد و اشراف اطلاعاتی هوشمندانه توسط رزمندگان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران در موقعیت آبراه تنگه هرمز از یک نفتکش متعلق به یک کشور خارجی انجام شد. بیش از ۱۱ میلیون لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل در خلیج فارس توسط رزمندگان منطقه یکم نیروی دریایی سپاه کشف و توقیف شد.

پس از انتشار شایعاتی مبنی دستگیری «پروفسور فرهود»، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تکذیب  این شایعات گفت: هیچ ‌کدام از نهادهای امنیتی در روزهای اخیر چنین فردی را دستگیر نکردند و موضوع دستگیری ایشان صحت ندارد.

خبر درگذشت مادر عباس عبدی فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب و تحلیلگر مسایل سیاسی نیز از دیگر خبرهای پرمخاطب امروز بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha