• سه‌شنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401081006653
  • خبرنگار : 71594

موافق استیضاح فاطمی امین

رسولی‌نژاد: استیضاح فاطمی امین یک جراحی سودمند است

رسولی‌نژاد: استیضاح فاطمی امین یک جراحی سودمند است

نماینده مردم فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح فاطمی امین به معنای مقابله با دولت و نظام نیست، بلکه یک جراحی سودمند است تا به جای ایشان مدیر توانمندی سر کار بیاید.

به گزارش ایسنا، سیداحمد رسولی نژاد در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت با تسلیت شهادت زائران حرم شاهچراغ (ع) و شهدای امنیت در فتنه اخیر خطاب به قوه قضائیه، بیان کرد: دیگر مماشات و خویشتنداری بس است، چرا با سران فتنه، جریان نفوذ، غربگرا و به خصوص جریان رسانه ای آنها برخورد قاطع نمی کنید؟

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ما در بدو ورود به مجلس در پیشگاه خدا به کلام الله قسم یاد کردیم که حافظ منافع مردم و حافظ نظام باشیم. طبق گفته امام امروز حفظ نظام از اوجب واجبات است.

این عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: استیضاح آقای فاطمی امین به معنای مقابله با دولت و نظام نیست، بلکه یک جراحی سودمند است تا یک مدیر ضعیف و ناکارآمد برکنار شود و به جای ایشان مدیر توانمندی سر کار بیاید.

رسولی نژاد با طرح این سوال که «چرا استیضاح؟» تصریح کرد: بسیاری از همکارن شاهد بودند که در زمان معرفی دولت جزء کسانی بودم که بیشترین تلاش را کردم تا مجموعه دولت همه رای بیاورند و من و آقای حسینی کیا حدود ۱۸ امضا جمع کردیم. اما طی ۱۵ گذشته هر بار که استیضاح ایشان و هر وزیری که مطرح می شد می گفتم ما باید فرصت دهیم، اینکه برخی می گویند باید فرصت بدهیم اما باید توجه داشته باشند که دیگر فرصتی نداریم.

وی در بیان دلایلش به عنوان موافق استیضاح فاطمی امین عنوان کرد: ما نماینده مردم هستیم و بین مردم حضور داریم، از صداوسیما می خواهم با گفته هایی که امروز آقای فاطمی امین داشتند امروز عصر در بین مردم برود و ببیند چند درصد مردم این حرف ها را باور دارند که ما نمایندگان به عنوان نماینده مردم باور کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معدن به گزارش ۴۸ ساعت قبل وزیر صمت برای نمایندگان اشاره کرد و گفت: ایشان در صفحه ای از گزارش خود گفته ۱۰۰ پروژه دارد، الحمدلله توانایی ایشان به حدی است که ظرف ۴۸ ساعت این ۱۰۰ پروژه به ۳۰۰ پروژه در حال اجرا رسید. من بر اساس آمار می گویم که سرنوشت پروژه های قبلی به کجا رسید و الان به کجا خواهد رسید تا خودتان قضاوت کنید.

رسولی نژاد افزود: زمانی که ایشان برای رای اعتماد در کمیسیون و صحن علنی آمد وعده های بسیاری دادند، اما چند تا از وعدهای ایشان تحقق پیدا کرد؟ ما که وکیل ملت هستیم باید آثار آنها را ببینم. امروز مردم از گرانی های موجود به ستوه آمده اند. وزیر صمت در برخی موارد آمارهایی می دهد اما وقتی به بحث گرانی می رسد می گوید  دستگاه های متعدد دخیل هستند و به آنها مربوط است.

وی با بیان اینکه مردم از این وضعیت گرانی به ستوه آمده اند، خطاب به مخبر معاون اول رئیس جمهور گفت: شما یک بار همین صحبت ها را در خرداد ماه ۱۴۰۱ شنیدید، با اکثریت آرا به ایشان کارت زرد دادید، این حرف ها امروز هم تکرار شد. در فعال سازی ظرفیت تولید پروژه ها در اکثر استان ها در حد آماردهی است چون ایشان استاد آمار دادن است و هیچ گونه مشوقی برای پروژه در نظر گرفته نشده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به ضعف شدید در مدیریت و عملکرد فاطمی امین اشاره کرد و گفت: حوزه تجارت خارجی و داخلی به دلیل ضعف شدید مدیریتی و نداشتن راهبردهای تجاری و بازرگانی به استناد آمار از مراجع رسمی، متاسفانه حجم صادرات ۱۲.۵ درصد کاهش و حجم واردات ۱۴.۷۲ درصد افزایش داشته است و این امر سبب منفی شدن تراز تجاری کشور به ۱.۸ دهم میلیارد دلار شده است.

رسولی نژاد ناکارآمدی وزارت صمت در کنترل و نظارت بر بازار محصولات تولیدی، صنعتی و سرمایه ای و لوازم خانگی را یکی دیگر از موارد موافقتش با وزیر صمت اعلام کرد و گفت: مردم به ما مراجعه کرده اند و می گویند در خرید جهیزیه و وسایل زندگی مانده اند و در یوم الحساب جوابی برای آنها نداریم. ما نماینده مردم هستیم و روزی نیست که مردم از گرانی ها به ما مراجعه نکنند.

وی ناتوانی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در وصول مابه التفاوت روغن خام، واردات ۸۰ هزار تن ورق بدون استاندارد به کشور علیرغم نیاز کشور، ناتوانی و ضعف شدید و عدم اقدام در تغییر شیوه قیمت گذاری  محصولات پتروشیمی در بورس کالا را برخی از موارد ایراد به اقدامات وزیر صمت برشمرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با ضعف عملکرد وزیر در بخش صنعت خودرو گفت: اصلا برنامه راهبردی برای ارتقا وجود ندارد. بنا بر گزارشات واصله، ایشان شخصا دستور داده که تعداد ۹۰ هزار خودرو کف پارکینگ ایران خودرو و سایپا به بهانه نقص در پارکینگ ها باشد و به منظور تبلیغات تصنعی مبنی بر افزایش تولید اطلاع رسانی شود. 

وی عدم توفیق در ارتقای استانداردهای فنی خودروها، تاخیر در تدوین آیین نامه واردات خوردو، فقدان برنامه در زمینه کنترل قیمت ها و نداشتن برنامه برای ساماندهی بازار خودرو و... را از دیگر موارد استیضاح وزیر صمت اعلام کرد و گفت: ما پاسخگوی تک تک آرای مردم هستیم چراکه مردم خالصانه برای نظام جان دادند و نباید شرمنده شهدا باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha