• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۰۴:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401081006687
  • خبرنگار : 71290

دماوندی: همکاری نزدیک ایران و ارمنستان به نفع منطقه است

دماوندی: همکاری نزدیک ایران و ارمنستان به نفع منطقه است

یک کارشناس مسائل قفقاز با بیان این که به نظر می‌رسد سفر پاشینیان به تهران فراتر از یک سفر و گفت‌وگوهای دیپلماسی صرف باشد، گفت: با توجه به شرایط و وضعیت منطقه و همچنین بلافاصله بعد از سفر امیرعبداللهیان به ایروان، این سفر نشان می‌دهد قرار است تصمیمات جدی اتخاذ خواهد شد.

سید محمدرضا دماوندی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر نخست وزیر ارمنستان به تهران اظهار داشت: هر اندازه همکاری‌های ایران و ارمنستان توسعه یابد نه فقط برای دو کشور مطلوب بوده و منافع آن برای همه کشورهای منطقه است و توسعه همکاری‌ها شامل همه می‌شود. 

وی تصریح کرد: سفر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به تهران بعد از سفر امیرعبداللهیان به ایروان که پیام روشنی  مبنی بر تمایل به توسعه روابط با ارمنستان بود، فکر می‌کنم این پیام به همان اندازه روشن و واضح بود که حتی وزیر امور خارجه کشورمان در سخنان خود به افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد.

این کارشناس مسائل قفقاز همچنین ابراز کرد: بنابراین سفر پاشینیان به تهران صرفا به مفهوم بازدید متقابل نیست بلکه برای چگونگی توسعه روابط به ویژه در زمینه اقتصادی است. طی یکسال اخیر حجم مبادلات تجاری دو کشور 700 میلیون دلار رسیده که به نظر می‌رسد در راستای مبادلات  تجاری تا میزان هدف گذاری یک میلیارد دلاری است اما ظرفیت دو کشور فراتر از این ها است اگر دو طرف با توانمندی یکدیگر آشنا شوند.

دماوندی افزود: طی روزهای اخیر اجلاس جهانی ارامنه در ارمنستان برگزار شد و احتمال زیاد در موضوعات مختلف بحث و گفت وگو صورت گرفت  و قطعا توصیه به دولت ارمنستان برای همکاری های نزدیک با ایران هم یکی از موضوعات مطرح شده در این اجلاس باشد. 

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد سفر پاشینیان به تهران فراتر از یک سفر و گفت‌وگوهای دیپلماسی صرف باشد، می توان انتظار داشت از درون آن مسائل مختلفی در جهت گسترش و تعمیق روابط دو کشور مورد بررسی قرار گرفته و خروجی داشته باشد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha