• سه‌شنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401081006878
  • منبع : نمایندگی همدان

هنر بهترین وسیله برای بیان مفاهیم اسلامی و انسانی است

هنر بهترین وسیله برای بیان مفاهیم اسلامی و انسانی است

ایسنا/همدان مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه امروز ابزار علم و هنر را داریم، گفت: هنر بهترین وسیله برای بیان مفاهیم اسلامی و انسانی است.

به گزارش ایسنا، حسین ظریف‌منش سه‌شنبه ۱۹ آبان‌ماه در آیین اختتامیه "راه روشن" با اشاره به اینکه همدان شهر جهاد و شهادت و پرچمدار امامت و ولایت است، افزود: این جشنواره دومین برنامه‌ای است که طی یک ماه اخیر بعد از مازندران با محتوای نهج‌البلاغه در همدان برگزار شد.

وی با بیان اینکه امروز دغدغه همه نظام‌ها بحث آینده است، تصریح کرد: توجه به این مسائل انسان‌های صاحب فهم و درک و ایمان و کارآمدی می‌سازند.

ظریف‌منش ادامه داد: تصاحب اصلی در میزان تربیت و آماده‌سازی کادرهای اصلی است که جنگ امروز را ساخته است و اگر دنیای غرب مدت‌هاست برنامه‌ریزی کرده و تلاش خود را برای تمرکز بر فضای تربیتی بر مبنای محتوای اومانیستی و لیبرال دموکراسی گذاشته، برای تصاحب آینده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه امروز با تقابل و رویارویی دو تمدن اسلام و غرب مواجه‌ایم، گفت: مبارزه و تقابل برای آینده‌سازی بر اساس دو محور اساسی محتوا و ابزار پیش می‌رود.

وی یکی از ارزش‌های کار جشنواره راه روشن را استفاده از هنر دانست و افزود: امروز با فضای جدید دیگری روبرو هستیم و جنگ ما با ابزاری به نام رسانه‌های ارتباطی و مجازی شکل جدیدی پیدا کرده است.

ظریف‌منش با بیان اینکه تنوع و عملکرد تعاملی از ویژگی‌های این رسانه‌هاست، گفت: رسانه‌های غربی بر سبک زندگی مادی، تغییر ارزش‌ها، تبلیغ اقتصاد لیبرال دموکراسی و شکل‌گیری انگاره جدید تمرکز کرده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر اضافه کرد: راه مقابله با فرهنگ غربی توجه به معنویت و رشد تربیتی است و خوشبختانه رویش‌های عظیمی را در جامعه داشتیم و جوانان پای کار بسیاری در تمدن اسلامی داریم.

وی ادامه داد: باید با استفاده از فضای مجازی و جوانان قوی و با نشاط و خودساخته حرف اول را بزنیم، علاوه بر این پیام انقلاب اسلامی به دنیا ارسال شده و آینده از آن اسلام است.

ظریف‌منش در پایان از برگزاری کارگاه‌های غدیرشناسی در استان همدان در راستای جهاد تبیین خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره‌های این چنینی بسیار ارزشمند است و درخواست داریم دومین جشنواره راه روشن به صورت بین‌المللی در همدان برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha