• سه‌شنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1401081006896
  • خبرنگار : 71460

کشورهای "جام جهانی رفته" که دیگر وجود ندارند

کشورهای "جام جهانی رفته" که دیگر وجود ندارند

کشورهایی بوده‌اند که حضور در رقابت‌های جام جهانی فوتبال را تجربه کردند ولی امروز دیگر وجود ندارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از استار نیوز، در تاریخ جام جهانی کشورهایی بودند که حضور در این رقابت‌ها را تجربه کردند ولی به دلایل مختلف، امروز دیگر وجود ندارند؛ یکی از این کشورها حتی در جام جهانی به قهرمانی هم رسید.

آلمان فدرال و آلمان دموکراتیک: پس از بازی نکردن در اروگوئه ۱۹۳۰، آلمان در سال ۱۹۳۴ در ایتالیا سوم شد و همچنین در سال ۱۹۳۸ در جام جهانی سوئیس شرکت کرد. پس از جنگ جهانی دوم، آلمان به دو جمهوری فدرال (غرب) و دموکرات (شرق) تقسیم شد و این وضعیت تا سقوط دیوار برلین وجود داشت.

هر دو آلمان در سال ۱۹۷۴ در جام جهانی به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت آلمان فدرال در فینال مقابل هلند به پیروزی رسید و قهرمان شد. آلمان شرقی فقط در همان جام حضور داشت.

یوگسلاوی: از فروپاشی این کشور، پنج کشور ایجاد شد؛ بوسنی و هرزگوین، کرواسی، اسلوونی، مقدونیه، صربستان و مونته‌نگرو (این کشور خود بعدها به دو کشور تجزیه شد.) علاوه بر این، یک کشور دیگر با به رسمیت شناختن محدود به نام کوزوو ایجاد شد. در جام جهانی اروگوئه در سال ۱۹۳۰، یوگسلاوی پس از اروگوئه (قهرمان)، آرژانتین و ایالات متحده در رده چهارم قرار گرفت. این کشور تا سال ۱۹۹۸ با نام یوگسلاوی در جام جهانی شرکت کرد. در سال ۲۰۰۶ صربستان و مونته‌نگرو به‌عنوان کشوری جدید در جام جهانی شرکت کرد که در دور گروهی حذف شد و این کشور نیز در ادامه به دو کشور صربستان و مونته‌نگرو تقسیم شد.

شوروی: اتحاد جماهیر شوروی در هفت جام جهانی بین سال‌های ۱۹۵۸ تا ۱۹۹۰ حضور داشت. شوروی بعدها منحل شد و کشورهای ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، استونی، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، لتونی، لیتوانی، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، اوکراین و ازبکستان ایجاد شدند. از بین همه آنها، تنها روسیه و اوکراین توانسته‌اند به جام جهانی برسند که اولی در چهار دوره حضور داشت و امسال به دلیل یورش به اوکراین، از رقابت پلی‌آف صعود به قطر ۲۰۲۲ اخراج شد. اوکراین نیز افتخار صعود به یک چهارم نهایی در سال ۲۰۰۶ را دارد که تنها حضورش در جام جهانی تاکنون بوده است.

چکسلواکی: آنها در سال ۱۹۳۴ پس از باخت در فینال به ایتالیا و در سال ۱۹۶۲ پس از باخت به برزیل نایب قهرمان جام جهانی شدند. آخرین دوره حضور این کشور در جام جهانی به سال ۱۹۹۰ برمی‌گردد. این کشور در حال حاضر به دو کشور چک و اسلواکی تقسیم شد.

هند شرقی هلند: در سال ۱۹۳۸ اولین تیم آسیایی بود که در جام جهانی بازی کرد. در فرانسه آنها مقابل مجارستان قرار گرفتند و ۶ بر صفر شکست خوردند و حذف شدند. این کشور امروز با نام اندونزی شناخته می‌شود.

زئیر: جمهوری دموکراتیک کنگو در جام جهانی ۱۹۷۴ با نام زئیر شرکت کرد که در آن به مصاف دو آلمان شرقی و غربی رفت و در رده آخر ایستاد.

کشورهای "جام جهانی رفته" که دیگر وجود ندارند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۲ ۱۳:۴۸

برمه هم بودنیوزلند که بعدها شداسترالیا چین تایپه که شدتایوان

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۵ ۰۰:۲۱

نه عزیز من نیوزیلند هنوز یک کشور جدا در قاره استرالیاست

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۵ ۰۷:۰۸

برمه که هنوز هست منتهی نامش به میانمار تغییر کرده ونیوزیلند یا همان به فارسی «زلاندنو»کماکان وجود دارد با وسعت حدود یکصد وهستاد هزار کیلومتر مربع ،واسترلیا هم که با وسعت هفت ونیم میلیون کیلومتر مربع وجود دارد .

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۲ ۱۹:۵۶

یه تیم فوتبال هم بود که استقلال با بردنش قهرمان آسیا شد که دیگه وجود، نداره ولی کیسه کشا به اون قهرمانی کوپا امجیدیه مینازن ولی 10ساله از دور گروهی بالا نمیرن

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۵ ۰۲:۲۵

شما چی میگی برو توسایت Afc ستاره های استقلال و ببین ولی شما چی اون ستاره رو زدین ک چی اونم بابا مسعود بهتون داده

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۶ ۱۵:۲۶

اگر تیم بودین اونوقت شما میرفتین ،چرا کسی نمیگه سال قبل از همین جامی که استقلال برده پرسپولیس رفت اونجا باخته ،اگر میتونستین خب همون وقت قبل از استقلال میتونستین جام ببرین که الان انقدر حسرت نکشین😂

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۲ ۲۰:۵۷

روح پاکشون صلوااااااااااات

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۳ ۰۱:۲۸

ممنون عالی بود

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۶ ۲۳:۵۶

سلام سالار ی ضرب المثل داریم که میگه گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف بو میده حالا استقلالیها اون را دارند نمیدونم چند ساله هستی سال ۷۰ هم که یکی دیگه گرفتن بقیه اش زنده باد بابا مسعود

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۸ ۱۴:۴۶

دوستان اینجا منظور کشورهایی هستند که در جام جهانی حضور داشتن نه هر کشوری که اسمش الآن عوض شده