• سه‌شنبه / ۱۰ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401081007060
  • خبرنگار : 71489

نماینده چابهار: در پی اتفاقات ۸ مهر زاهدان، ۳ خواسته از رییس‌جمهور داریم

نماینده چابهار: در پی اتفاقات ۸ مهر زاهدان، ۳ خواسته از رییس‌جمهور داریم

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتفاقات ۸ مهر زاهدان، خواستار دلجویی از خانواده‌های داغداران این حادثه و «شهید» تلقی شدن کسانی که بی‌گناه کشته شدند، شد.

معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به گفت‌وگوی روز گذشته خود با رئیس جمهور درباره اتفاقات زاهدان گفت: در پی اتفاقات تلخ زاهدان نمایندگان مجمع استان سیستان و بلوچستان جلسات متعددی با مسئولان عالی رتبه کشور؛ اعم از رئیس محترم جمهوری، رییس مجلس، وزرای وزرای اطلاعات و کشور و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس داشتند؛ دیروز نیز در حاشیه نشست کمیسیون کشاورزی مجلس با رئیس محترم جمهوری من مجدداً در دو حوزه از ایشان گلایه کردم.

وی افزود: یکی از گلایه‌های من از رئیس جمهوری استفاده نکردن از ظرفیت‌های نیروهای توانمند استان سیستان و بلوچستان بود؛ معتقدم که در این دولت نه تنها استفاده از نیروهای توانمند استان سیستان و بلوچستان توسعه پیدا نکرده بلکه حتی نتوانستند همان نیروهای قبلی را نیز حفظ کنند. گلایه دیگر من درباره نحوه مواجهه دولت و رئیس جمهوری با اتفاقات زاهدان بود؛ معتقدم به گونه‌ای که باید، از مردم دلجویی نشد و برخوردی که  با این قضیه اتفاق افتاد به زعم ما اقناع کننده نبوده است.

نماینده چابهار در مجلس تاکید کرد: البته در پاسخ به گلایه‌های مطرح شده، آقای رئیس جمهوری توضیحاتی دادند و گفتند که وزیر کشور را همان ابتدا جهت دلجویی و پیگیری موضوع فرستاده‌اند اما ما معتقدیم همانطور که ایشان از خارج از کشور با پدر داغدار خانم مهسا امینی تماس گرفتند، همین کار می‌توانست با خانواده‌های داغدار اتفاق تلخ زاهدان نیز انجام شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

سعیدی ادامه داد: رئیس جمهوری گفتند که مواردی وجود دارد که هنوز منتشر نکردیم اما به زعم ایشان از کسانی که واقعاً مظلومانه کشته شدند - و ما معتقدیم به شهادت رسیدند - حتماً دادخواهی و با مسببین حادثه برخورد خواهد شد. البته شورای تامین استان در بیانیه‌ای اعلام کرد که با دو نفر از مسئولان نیروی انتظامی برخورد شده اما معتقدیم که در واقع عمق و حجم و دامنه‌های فاجعه خیلی بیشتر از این‌ها است.

وی در پایان گفت: مجازات هر کسی در هر لباسی و در هر جایگاهی که در این جنایت حضور داشته است، دلجویی از خانواده‌های داغداران این حادثه و «شهید» تلقی شدن کسانی که بی گناه به شهادت رسیدند، ۳ انتظار و خواسته مشخص مردم سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۰ ۲۰:۳۷

اول تروریست هارو بابد از بلوچستان بیرون کنیم بعد . مشخص نیست این کشته ها ایرانی‌اند یاخیر

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۷ ۰۹:۲۲

خیییییلی برایتان متاسفم

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۰ ۲۲:۳۳

آخه تو هم خودت زدی به نفهمی، اومدند 1ساعت به پاسگاه دارند سنگ و فشنگ و کوکتل مولوتوف( که فیلمش هست تو دستشویی های مکان نمازجمعه درست می کنند)می زنند و پاسگاه رو داشتند تصرف می کردند، بعدم شهید باشند،....بعدم رئیس کلانتری رو برداشتند چون دیر وارد عمل شد که اغتشاشگرا و بقول شما شهدا(خدایا توبه)آتیش زدند

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۲ ۰۰:۴۵

الله جواب شمارابده

avatar

احسنت حسنت

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۱ ۲۱:۵۴

عجب واقعا که ، چقدر شما رو دارید ، پدر مردم و در آوردین ، زندگی رو برای شیعه ها تنگ کردین همه جا رو آتیش زدیم و دزدی کردین ، ملی مأمور و ماشین بعد میگین اونا رو به عنوان شهید اعلام کنم ، اصلا اگه اونا اغتشاشگر نبودن اونجا دور پاسگاه چیکار میکردن ها

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۱ ۲۰:۰۸

همگی سکوت قیامت‌هنوزوجودداره

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۱ ۲۳:۴۸

خدا خودت مواظب بلوچهای مظلوم باش

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۲ ۰۲:۴۴

اولاً شهیدخداتعیین میکننه نه شما درتمام دنیاحمله به پاسگاه امنیتی هرکشورجواب دندان شکن داره دوماً اگه درتجمع جلوپاسگاه نبوندتیرنمیخورنندسنگ نمیزند سوما منافقین ازکفاربدترند یازهرا(س)

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۲ ۱۰:۳۲

چه عجب این جناب گم بود پیدا شد ....