• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401081107185
  • خبرنگار : 50184

یک کارشناس گردشگری:

تعطیلی پنجشنبه‌ها به توزیع زمانی و مکانی سفر در کرمانشاه کمک می‌کند

تعطیلی پنجشنبه‌ها به توزیع زمانی و مکانی سفر در کرمانشاه کمک می‌کند

ایسنا/کرمانشاه یک کارشناس گردشگری معتقد است، اجرای طرح تعطیلی پنجشنبه ها می تواند به توزیع زمانی و مکانی سفر در کرمانشاه کمک کند.

علیرضا مرادی بیستونی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به طرح پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه ها برای رونق گردشگری در کرمانشاه، اظهار کرد: گردشگری یکی از بخش های ارزآور و پول آور برای هر منطقه و استان است، بگونه ای که طی سالهای اخیر همواره عنوان شده که هر گردشگر معادل 30 تا 50 بشکه نفت ارزآوری دارد، بنابراین جاذبه هایی که می توانند گردشگران را به سوی خود بکشانند، سرمایه هایی بسیار مهم برای هر منطقه هستند و در کرمانشاه هم این سرمایه ها بویژه در دو بخش تاریخی و طبیعی بسیار دیده می شود.

این کارشناس حوزه گردشگری با تاکید براینکه باید از این سرمایه ها نهایت بهره را برد، گفت: برخی از کشورهایی که هیچکدام از جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و ... را ندارند، به سمت ساخت جاذبه های دست ساز می روند تا گردشگران را به سمت خود جذب کنند که این نشان می دهد آنها به ارزشمندی صنعت گردشگری و ارزآوری آن پی برده اند.

وی تصریح کرد: البته زمانی گردشگری می تواند بیشترین اثرات اقتصادی را بر یک منطقه داشته باشد که گردشگران خارجی را جذب کرد، با این وجود رونق گردشگری در  داخل یک کشور و یک استان هم تاثیرات خود را بر اقتصاد هر منطقه خواهد داشت.

مرادی بیستونی اضافه کرد: هرساله در ایام پیک سفر مانند نوروز و یا اواخر تابستان شاهدیم که مناطق گردشگرپذیر با حجم قابل توجهی از گردشگرانی روبر می شوند که از مناطق مختلف کشور و یا شهرستان های اطراف به آنجا سفر کرده اند و این مسئله در آن مقطع زمانی باعث رونق اقتصادی در آن منطقه می شود، چراکه گردشگران از مراکز اقامتی، حمل و نقل، مراکز پذیرایی و ... آن منطقه خدمات می گیرند و در مقابل خدمات خود هزینه پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن طرح تعطیلی پنجشنبه ها می تواند این رونق گردشگری را در استان مستمر کند، گفت: اگر این طرح اجرایی شود، یک تردد بین شهرستانی در همه جای استان رخ خواهد داد که می تواند در اقتصاد، معیشت و زندگی مردم مقاصد گردشگری تاثیرگذار باشد.

به گفته این کارشناس گردشگری، طرح تعطیلی پنجشنبه ها می تواند به توزیع زمانی و مکانی سفر در کرمانشاه هم کمک کند و مردم در کل ایام آخر هفته و به همه مناطق شناخته شده و کمتر شناخته شده استان سفر کنند.

مرادی بیستونی تصریح کرد: یکی از بخش هایی که با اجرایی شدن این طرح می تواند رشد پیدا کند، صنایع دستی است، چراکه گردشگران با سفر به شهرستانهای استان با صنایع دستی آنجا آشنا و از هنرمندان صنعتگر آن شهرستان خرید خواهند کرد که البته در این زمینه باید برنامه ریزی هایی برای چگونی عرضه تولیدات صنایع دستی در هر شهرستان انجام گیرد.

وی با تاکید براینکه اجرای طرح تعطیلی پنج ها مستلزم در نظر گرفتن برخی مسائل است، گفت: متاسفانه در حال حاضر در بسیاری از مناطق گردشگرپذیر استان از نظر زیرساخت های بهداشتی، جاده ای، مراکز اقامتی و ... شرایط مطلوبی وجود ندارد که این مسئله نیز باید مرتفع شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha