• شنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / ۰۵:۳۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401081107195
  • خبرنگار : 71560

آصفری: قرار نیست ایران تا ابد پشت درِ مذاکرات بایستد/ حصول توافق به نفع همه طرف‌هاست

آصفری: قرار نیست ایران تا ابد پشت درِ مذاکرات بایستد/ حصول توافق به نفع همه طرف‌هاست

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: بهتر است طرف های غربی یکبار برای همیشه دبه کردن را کنار گذاشته و در چهارچوب فنی در مسیر حصول توافق برد - برد گام بردارند.

محمدحسن آصفری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اظهارات طرف های غربی در خصوص برجام، بیان کرد: هرگاه در آستانه شکل گیری یک توافق هستیم یکسری حرکات حساب شده ای توسط برخی از عناصر بیرونی و نفوذی های درونی صورت می گیرد و پالس هایی را به طرف مقابل می دهد تا آنها فکر کنند ملت ایران به ستوه آمده و طرف مقابل توانسته با فشار تحریم برای کشور مشکل ایجاد کند.

آمریکایی ها در سال ۸۸ غنی سازی ۲۰ درصد را پذیرفته بودند اما...

وی در ادامه اظهار کرد: در یک مرحله در سال ۸۸ شاهد بودیم که رئیس جمهور وقت آمریکا تمام تعهدات توافق را پذیرفت و حتی غنی سازی ۲۰ درصد ما را قبول کرد. حتی انرژی هسته ای را حق مسلم ایران تلقی کرد و حاضر شدند تحریم ها را بردارند اما آن فتنه ها و آشوب های خیابانی سبب شد تا آمریکایی ها مجددا  عقب نشینی کرده و فکر کنند که همه ملت ایران نسبت به نظام معترض هستند. آمریکایی ها فکر کردند که با فشار بیشتر می توانند به اهداف خود برسند.

حصول توافق به نفع همه است

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این دوره نیز مذاکرات در حال رسیدن به نتیجه است و طرف غربی متوجه شده که حداقل برای رفع نیازمندی های خود به این توافق نیاز دارند. در صورت عدم توافق، هم ایران ضرر خواهد کرد و هم طرف های غربی متضرر خواهند شد و اینگونه نیست که فقط ایران ضرر کند. متاسفانه شاهدیم برخی از جریاناتی که از بیرون مدیریت می شوند با کمک شبکه های خارجی در تلاش هستند تا مانع حصول توافق شوند.

ایران تا ابد پشت در مذاکرات نمی ایستد

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در ادامه تاکید کرد: طرف های غربی باید متوجه باشند که ملت ایران تکلیف خود را در مذاکرات روشن کرده و نظر ایران کاملا روشن و مبین است. به نفع طرف های غربی است که هرچه سریع تر نسبت به یک توافق  برد _ برد که به نفع دو طرف است اقدام کنند. قرار نیست که ایران تا ابد پشت در مذاکرات بایستد و تحریم ها را نیز بپذیرد. در صورت اینکه توافق نتیجه بخش نباشد قطعا جمهوری اسلامی ایران نیز تصمیمات متناسبی اتخاذ خواهد کرد که به سادگی بازگشت به عقب امکان پذیر نخواهد بود.

آصفری در پایان گفت: بهتر است که طرف های اروپایی و غربی برای یکبار هم که شده دبه کردن را کنار بگذارند و از خر شیطان پایین آمده و مذاکرات را در چهارچوب فنی و نه چهارچوب سیاسی دنبال کنند. مباحث سیاسی باید از مذاکرات کنار گذاشته شود و از نگاه فنی مذاکرات دنبال شود. قطعا این توافق به نفع دو طرف خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۴ ۰۶:۴۴

آیا سال ۸۸ هم مذاکرات رسمی وجود داشت؟ اگر رییس جمهور آمریکا غنی سازی ۲۰ درصد را پذیرفته بود چرا بلافاصله توافق از طرف ایران انجام نشد؟ ظاهر و باطن این ادعا درست به نظر نمی رسد!

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۴ ۰۶:۵۱

تابرجام پانگبرد هیچ کشوری بااین واردپروژه های بزرگ باایران نمی شوند،حتی چین وروسیه منتظر برجام هستند،برای شروع توافق نامه هایشان باایران

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۴ ۰۹:۱۷

جناب نماینده محترم ترا به خداوند همه چیز را به تحریم و برجام گره نزنید تمام فرصت هایی را که در دست ایران است تقویت کنید آنچه را خودمان داریم با گرفتن کوزه به دست از بیگانه تمنا نکنید......کافی است در تمام شئون سه3 قوه وحدت کلمه کنند

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۴ ۱۰:۳۱

نه به برجام ، برجام رو آتش بزنید ، تحریم نعمت هست ، مذاکره کننده چه دولت قبلی و چه فعلی ،.... ! ما نیازی به توافق با غرب نداریم و هیچ مشکلی هم نداریم و همهذچیز عالی داره پیش میره ! مرگ برجام رو اعلام کنید !

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۴ ۱۲:۴۸

یکبار برای همیشه تکلیف برجام و غربیها باید روشن شود... یا رومی روم یا زنگی زنگ . بینابین نداریم. تا ابد نباید معطل غربی‌های عهدشکن ماند... والسلام.

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۵ ۱۰:۳۴

چی میگی ؟ خود کرده را تدبیر نیست ، حاشیه بود

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۵ ۱۱:۱۴

توکل برخدا توافق برجام رایکسره کنید تااغتشاشات فروکش کند وبورس وسرمایه گذاری درایران رونق یابند وملت ازتنگنا بیرون آمده وتفاهم وتعامل با دنیا شکل گیرد. بامید خدا بورس رازنده کنید نه آشوبش کنید