• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401081107521
  • خبرنگار : 71660

کاخ سفید میزبان جلسه‌ای درخصوص مقابله با باج‌افزارها بود

کاخ سفید میزبان جلسه‌ای درخصوص مقابله با باج‌افزارها بود

یک مقام ارشد آمریکایی گفت که کاخ سفید میزبان مقاماتی از ۳۷ کشور و ۱۳ شرکت جهانی بود تا با تهدیدهای فزاینده باج‌افزارها و سایر جرائم سایبری از جمله استفاده غیرقانونی از رمز ارزها مقابله کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این جلسه حضوری روز سه‌شنبه پس از افتتاحیه جلسه مجازی "ابتکار ضد باج‌افزارها" در سال گذشته میلادی، برگزار شد و طی این جلسه هفت کشور دیگر هم ملحق شدند و گروه گوناگونی از افراد مختلف بخش‌های خصوصی را گرد هم آورد.

این مقام رسمی تاکید کرد: «کاخ سفید به کشورهای شرکت‌کننده اجازه داد تا آن دسته از استاندارهای سایبری که در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شوند را بنیان کنند تا بدین ترتیب با تهدیدات باج‌افزارها مقابله کنند.»

وی پیش از شروع این جلسه گفت: «شرکت‌کننده‌ها قصد دارند در پایان این جلسه یک بیانیه مشترک از جمله تعهدی برای اعمال فشار علیه روسیه و سایر کشورهایی که از باج‌افزارها و چنین حملاتی حمایت می‌کنند را صادر کنند.»

به گفته این مقام ارشد آمریکایی، از موضوعات کلیدی این جلسه می‌توان به مقابله با این حملات، استفاده غیرقانونی از رمز ارزها و ایجاد مقاومت علیه چنین حملاتی اشاره کرد.

وی افرود: «حملات باج‌افزاری در سال‌های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته و تنها در ۱۸ ماه اخیر، بیش از ۴۰۰۰ حمله در خارج از ایالات متحده گزارش شده و البته از طرفی، دستگیری این افراد هم بیشتر شده است.»

مقامات ارشد دولت آمریکا از جمله «کریستوفر رای» رئیس اف‌بی‌آی، «والی آدیمو» معاون وزیرخزانه‌داری آمریکا، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا و «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا در این جلسه حضور داشتند.

طرف‌های شرکت کننده در این جلسه شامل استرالیا، اتریش، بلژیک، برزیل، بلغارستان، کانادا، کرواسی، جمهوری چک، جمهوری دومینیکن، استونی، فرانسه، آلمان، هند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، کنیا، لیتوانی، مکزیک، هلند، نیوزیلند، نیجریه، نروژ، لهستان، کره جنوبی، رومانی، سنگاپور، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، اوکراین، امارات متحده عربی و انگلیس است. همچنین گفته شده که کمیسیون اروپا و رژیم صهیونیستی نیز در این جلسه حضور داشتند.

روسیه و بلاروس و سایر کشورهایی که به ادعای آمریکا از چنین حملاتی حمایت می‌کنند، در این جلسه حضور نداشتند. همچنین، براساس اطلاعیه کاخ سفید، از جمله شرکت‌هایی که در این جلسه حضور داشتند می‌توان به مایکروسافت و اس‌ای‌پی (ساپ) اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha