• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401081107608
  • خبرنگار : 71496

وعده آمریکا به حمایت از عراق در مبارزه با فساد و اجرای اصلاحات

وعده آمریکا به حمایت از عراق در مبارزه با فساد و اجرای اصلاحات

سفیر آمریکا در بغداد تاکید کرد که کشورش از کابینه جدید عراق در زمینه مبارزه با فساد و اجرای اصلاحات اقتصادی حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، الینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در بغداد امروز (چهارشنبه) در همایشی که در شهر اربیل از سوی پژوهشکده خاورمیانه "میری" با موضوع خاورمیانه برگزار شد، اظهار کرد: دولت آمریکا حمایت لازم را از دولت فدرال عراق به ریاست محمد شیاع السودانی در زمینه مبارزه با فساد مالی و اداری و اجرای اصلاحات در بخش اقتصادی عراق به عمل خواهد آورد.

رومانوفسکی در ادامه گفت: آمریکا هرگز از عراق خارج نخواهد شد و همانگونه که رئیس جمهور بایدن گفت، ما در این کشور خواهیم ماند، ما به این کشور تعهد بلند مدتی داشته و اولویت‌هایی داریم که از جمله آنها اجرای توافقنامه راهبردی امضا شده میان دو کشور در سال ۲۰۰۸ است.

سفیر آمریکا در بغداد افزود: ما به حمایت از عراق و کابینه فعلی‌اش به ریاست السودانی در زمینه مبارزه با فساد، اجرای اصلاحات در بخش اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای عراقی‌ها ادامه خواهیم داد.

او تاکید کرد: آمریکا به حمایت خود از نیروهای امنیتی عراق و رایزنی نظامی با آنها برای مقابله با داعش و نابودی آن و نیز حمایت از عراق و همکاری با آن در مقابله با تغییرات آب‌وهوایی ادامه خواهد داد. روابط ما با عراق گسترده است و با آنها همکاری می‌کنیم و از آنها در زمینه‌های مختلف و برای اجرای توافقنامه چارچوب‌های راهبردی حمایت می‌کنیم.

این دیپلمات‌ آمریکایی در پایان نیز نقش اقلیم کردستان عراق در تشکیل کابینه فعلی عراق را ستود و اربیل و بغداد را به همکاری با یکدیگر برای حل اختلاف‌نظرها و مشکلات موجود تشویق کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۱ ۱۴:۲۸

مبارزه با فساد و اجرای اصلاحات؟ بوسیله روباه! کمک گرفتن از خود دشمن!