• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401081107697
  • خبرنگار : 50356

نماینده مجلس شورای اسلامی :

خراسان قطب تولید خودرو است

خراسان قطب تولید خودرو است

ایسنا/خراسان رضوی نماینده مردم فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز خراسان به قطب تولید خودرو و قطعات خودرو تبدیل شده است.

سید احسان قاضی زاده هاشمی امروز ۱۱ آبان در آیین آغاز تولید انبوه خودرو هایما 8S که در هتل هما مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در این چند سال به دنبال توسعه صنعت خراسان از جمله حوزه خودرو بوده‌ایم. سایت ایران خودرو خراسان باوجود مشکلات تامین مالی در سال ۹۷ با همت مدیران استانی و شبکه بانکی بر مشکلات تغییر نرخ ارز فائق آمده است و اکنون این واحد در کشور واحد معتبری است.

وی افزود: ایران خودرو خراسان در زمینه تولید، برنامه‌ریزی و نوع مدیریت کاربری سرآمد است تا اینکه نگذارد نوسانات روزمره در نوسانات اقتصادی رخ دهد. ایران خودرو برای سرآمدی نیازمند این است که واحد آن رو به جلو، با برنامه تولیدی منظم، داری افق و چشم انداز و تنوع محصول تولیدی باشد. امروز شاهد تولید تجاری خودرو هایما 8S هستیم و این اتفاق مبارک است.

نماینده مردم فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امید است بتوانیم در عرصه قطعه سازی در خراسان فعالتر باشیم. برای تولید قطعه پلوس اعلام آمادگی شده و جلساتی با مدیران عامل بانک‌های کشور برای تامین مالی پروژه صورت گرفته است. نگاه به این پروژه تنها قطعه سازی ساده نیست بلکه بحث منافع ملی کشور است و این نگاه راهبردی است. 

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: به دنبال این هستیم که در خراسان تولید کننده ورق و تایر باشیم تا خراسان را برای تمام زنجیره تامین قطعات قطب کنیم و این نیازمند برنامه ریزی است‌. دیروز مجلس شورای اسلامی فرصت مجددی به وزیر صنعت، معدن و تجارت داده که این فرصت به معنای اقدامات رو به جلو  و آمایش سرزمینی بخش‌های مختلف صنعت کشور است. امروز خراسان به قطب تولید خودرو و قطعات خودرو تبدیل شده است. وزارت صمت قطب اصلی وزارتخانه‌های اقتصادی دولت است. نگاه ما این است که دولت بتواند با قدرت و قوت مسیر را پیش ببرد  و بتواند بر مشکلات فائق آید. باید در صنعت خورو شاهد رقابت و تنوع محصول و کیفی سازی محصولات باشیم تا مردم با دارا بودن حق انتخاب بتوانند محصول خوب و با کیفیت را خریداری کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha