• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1401081107809
  • خبرنگار : 71567

در سمینار دو روزه آموزش پزشکی جامعه‌نگر و پاسخگو عنوان شد؛

تحقق دانشگاه جامعه نگر با نگاه پاسخگو و علم نافع میسر می‌شود

تحقق دانشگاه جامعه نگر با نگاه پاسخگو و علم نافع میسر می‌شود

سمینار دو روزه آموزش پزشکی جامعه نگر و پاسخگو ویژه مدیران مراکز مطالعات و دفاتر توسعه آموزش دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد.

به گزارش ایسنا، این سمینار با حضور دکتر سید علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی، دکتر ابوالفضل باقری فرد و دکتر کمال حیدری به ترتیب معاونان آموزشی و بهداشت وزارت بهداشت، دکتر حسین قناعتی رئیس و دکترسید فرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر آیین محمدی، رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از استادان، صاحب نظران و کارشناسان روز سه شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز به کار کرد.

دکتر  قناعتی در مراسم افتتاحیه این سمینار گفت: امیدوارم سمینار پر باری باشد. حقیقتا اگر آموزش، به درستی انجام شود خیلی از مشکلات ما حل خواهد شد. تحقق دانشگاه جامعه نگر که از اهداف دانشگاههای مدرن جهان است، با نگاه جامعه نگر و پاسخگو و علم نافع میسر خواهد شد. این مسئله‌ایاست که ما سالهای سال در حال برنامه ریزی هستیم و باید نگاه ویژه‌ایبه آموزش در لایه‌های مختلف سلامت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هدف ما تامین سلامت جامعه است و نه ایجاد رشته‌های فوق تخصصی، افزود: اگر در راستای ایجاد رشته‌های فوق تخصصی، پزشکی نوین، کارتی سل و آخرین پیشرفت‌ها گام برمی داریم اشکالی ندارد اما اگر در مجموعه ما، نگاه سلامت محور نباشد نه تنها فایده‌ایندارد بلکه بار و هزینه مالی برای نظام به همراه دارد و در نهایت خروجی هم  نخواهد داشت.

دکتر قناعتی با تاکید بر اینکه باید اهم و فی الاهم در آموزش دیده شود گفت: نگاه پیشگیری محور و بهداشت محور به دلیل نگاه اشتباه مدیریتی در دوره‌های مختلف  مغفول مانده است که خوشبختانه این موضوع در وزارت بهداشت اکنون خیلی جدی پیگیری می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به حمایت‌های مجلس شورای اسلامی، فرهنگستان علوم پزشکی و شهرداری‌ها گفت: شهرداری تهران با قول در اختیار قراردادن حدود ۸۰ مکان به دانشگاه برای برپایی مراکز خدمات جامع سلامت پیش قراول این حمایت هاست.

دکتر قناعتی با بیان اینکه پزشک باید حکیم باشد افزود: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که می‌توانیم این مدل را به کشورهای دیگر صادر کنیم. دیدگاه « حکمت محور» رویکردی است که یک متخصص خود را مسئول همه آلام مردم می‌داند. در جوامع دیگر پزشکان  بیماران را درمان می‌کنند و نگاه جامعه نگر کم است اما در تاریخ کشور ما به این شکل نبوده و « پزشک حکمت محور» ، مسئول درمان مردم بوده و در حال حاضر هم همین طور است فقط کمرنگ شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی از استادانی چون دکتر یلدا، دکتر شمس شریعت طربقان و دکتر دوایی یاد کرد و گفت: این بزرگان مامنی برای آلام مردم و دانشجویان بودند؛ دکتر قریب شاگردپروی می‌کرد  و مراقب رشد شاگردانش بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با قدردانی از دکتر علامه به دلیل ایجاد تحول در دانشگاه علوم پزشکی تهران در یکسال گذشته گفت: خوشحالم که با کمک دکتر میرزازاده در بخش داخلی تحولی بسیار بزرگی رقم خورده است که باید کمک کنیم این تحولات پیش برود و بتوانیم به آن اهدافی که برنامه ریزی کردیم برسیم و از مشکلات پیش رو، عبور کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha