• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1401081107818
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) یازدهم آبان ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به جنگ شناختی دشمن و هجمه گسترده تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی، اظهار داشت: جاهلیت مدرن که مسلح به انواع سلاح‌ها و ابزارهای نوین است، می‌خواهد ملت‌ها واقعیت‌ها را ندانند و مانع شناخت حقیقت در جوامع می‌شود.

رئیس جمهور فزود:تلاش دشمن ایجاد مانع برای فعالیت و خدمت‌رسانی دولت به مردم است، اما دولت مصمم است مسیر خدمت و پیشرفت را با قوت ادامه دهد و این حرکت با آشوب‌ها و فضاسازی‌ها متوقف نمی‌شود.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای  سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت،معدن و تجارت،‌ سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، جواد اوجی وزیر نفت، علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

پیش بینی از وضعیت تولید سرم در کشور تا پایان سال

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه تا پایان سال، تولید سرم را به ظرفیت هر ماه۶ میلیون واحد می رسیم، گفت: در زمینه دارو تصمیمات خوبی گرفته شده، مواد اولیه به صورت وفور تامین و دارو تولید شده است. ظرفیت جدیدی برای تولید آنتی بیوتیک و سرم ایجاد شده است.تا پایان سال در تولید سرم به ظرفیت هر ماه۶ میلیون واحد می رسیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

صدور دستور برای مبارزه با فساد اداری از سوی رییس جمهور

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اشاره به انتظارات از دولت سیزدهم در جهت از بین بردن ریشه‌های فساد به ویژه فساد اداری از تاکید ویژه رییس جمهوری و صدور دستوراتی از سوی وی در این زمینه خبر داد.

وی افزود: امروز در جلسه هیئت دولت اولین دستور جلسه بررسی گزارش نماینده ویژه رییس جمهوری در امر مقابله با فساد بود که گزارش مبسوطی در زمینه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه مبارزه با فساد ارائه شد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

وظیفه خود در زمینه واردات خودرو را انجام داده‌ایم

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره زمان ورود خودروهای خارجی به کشور، اظهار کرد: ما به عنوان دولت کار خود را انجام داده‌ایم، باید آیین نامه را تدوین می‌کردیم که این کار را انجام دادیم. قانون مجلس که ورود خودرو را منوط به ورود فناوری کرده، قانون خوبی است و سازوکار خود را دارد که باید اجرا شود. الان نوبت فعالان اقتصادی برای پیگیری واردات خودرو است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

دیدگاه های ایران و روسیه تا به حال اینقدر به هم نزدیک نشده بود

جواد اوجی وزیر نفت  با اشاره  به دستاوردهای سفر اخیرش به روسیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و روسیه  شاید تا به حال اینقدر دیدگاه‌های‌شان به هم نزدیک نشده بود. جمهوری اسلامی و فدراسیون روسیه باید از این ظرفیت و پتانسیل که هر دو کشور دارند به نفع مطلوب استفاده کنند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

توله یوز ایرانی باید جنگنده شود

علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به وضعیت توله یوزپلنگ ایرانی، اظهار کرد: وضعیت توله یوز خوشبختانه وضعیت مناسبی است‌. این یوز باید جنگنده شود که امیدواریم یک روز در منطقه توران رهایش کنیم، چون این توله یوز دست‌پروده انسان است و باید بیاید و در شرایط طبیعی قرار گیرد و به خوی درندگی برسد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

دولت باید به فکر ارتقای ساختاری ویژه استان تهران باشد

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره مهم‌ترین چالش وی در دوران حضور در استانداری تهران، گفت: ساختارهای مدیریتی استان تهران نیاز به تقویت جدی دارد. تهران بیش از ۱۶ میلیون جمعیت مقیم دارد و اداره این استان در قالب ساختارهای موجود مشکل است و باید آن‌ها را تقویت کرد.

وی افزود: دولت همانطور که در سال گذشته توجه جدی در این زمینه داشته، یک تدبیر ارتقای ساختاری ویژه درباره استان تهران در نظر گیرد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

واکنش وزیر ورزش به اداره فدراسیون ها با سرپرست

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره اداره برخی فدراسیون‌ها با سرپرست، اظهار کرد: این مساله هیچ مشکلی ندارد و کم نظیر نیست و گاهی پیش می آید. قبل از اینکه ما بیاییم، یکی دو فدراسیون مثل ژیمناستیک اختلاف داشتند. شاید برخی بخواهند ژیمناستیک تعطیل شود، ولی ما که نمی‌خواهیم این فدراسیون تعطیل شود و برنامه ریزی کرده‌ایم مجامع آن برگزار شود. الان یکسال است که ایمیل فدراسیون ژیمناستیک دست فدراسیون یا وزارت ورزش نیست و رئیس قبلی این ایمیل که محل مکاتبه با فدراسیون جهانی است را نمی دهد و گفته هر کاری می خواهید، بکنید. با این حال در حال برنامه ریزی هستیم که انتخابات فدراسیون ها را برگزار کنیم. فکر می‌کنم در اسفند انتخابات سه چهار فدراسیون را برگزار می‌کنیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

مخالفت دولت با بخش هایی از لایحه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در ارزیابی خود از بررسی لایحه افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مجلس در مواردی هزینه ها را افزایش و در مواردی هزینه را کاهش دادند. دولت از اول شهریور گفته بود حقوق ها افزایش یابد که در مجلس قرار بر اول مهر شد که اینجا صرفه جویی شد. بخش‌هایی در صحن اضافه شد که مورد مخالفت ما و کمیسیون(برنامه و بودجه) بود و درخواست دولت این بود که حذف شود، زیرا مازاد بودجه‌ای بود که مورد موافقت دولت و کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha