• پنجشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401081208362
  • خبرنگار : 50177

رئیس جهاد دانشگاهی استان:

ترویج فعالیت‌های علمی از اهداف جهاد دانشگاهی لرستان است

ترویج فعالیت‌های علمی از اهداف جهاد دانشگاهی لرستان است

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: ترویج فعالیت‌های علمی را از اهداف جهاد دانشگاهی استان است.

امین سلاحورزیان در نشست امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی و جهاد دانشگاهی استان، که با حضور سجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه های عمومی برگزار شد، اظهار کرد: امروزه جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی عمومی و غیردولتی یکی از دستاورد خوب انقلاب اسلامی به شمار می رود که در ابعاد مختلف توفیقات مثبتی را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در محورهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تولید فناوری فعالیت می‌کند، ادامه داد: هم ‌اکنون ظرفیت‌های خوبی در جهاد دانشگاهی لرستان به وجود آمده و با داشتن نیروهای جوان، متخصص، انقلابی و متعهد، تمامی سعی خود را در راستای توسعه استان به کار بسته‌ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در راستای حرکات جهادی و ترویج فعالیت‌های علمی را از اهداف جهاددانشگاهی عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا می‌توانیم در راستای تحقق اهداف با کتابخانه های عمومی همکاری لازم را داشته باشیم.

در ادامه این نشست، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان ضمن محکومیت حادثه تروریستی شیراز و ابراز همدردی با بازماندگان و خانواده‌ شهدای این حادثه، بیان کرد: هتک حرمت حرم اهل بیت «ع»  و به شهادت رساندن افراد بی گناه که در بین آنها کودک نیز وجود داشته، قابل گذشت نیست. مردم با حضور خودشان حمایت از نظام و محکوم کردن این حوادث را نشان می‌دهند، اما اقدام قاطع مسئولان در زمینه کشف این اقدامات از  مهمترین خواسته جامعه است.

سید سجاد راستخانه با بیان اینکه ریشه این اغتشاشات عدم آگاهی بوده، ادامه داد: وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی در بحث آگاه‌سازی جامعه بسیار خطیر و پررنگ است؛ از این رو باید برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری به صورت دقیق وجود داشته و از موازی کاری و دوباری کاری بین دستگاه‌ها دوری شود.

وی ضمن استقبال از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با جهاد دانشگاهی استان، تصریح کرد: با توجه به رسالت کتابخانه‌های عمومی در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه مفید و توجه به کتاب و کتاب‌خوانی و  همچنین رسالت آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی در راستای تقویت بنیان‌های علمی دانشجویان، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این دو دستگاه تاثیرات مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، همکاری در برگزاری جلسات نقد کتاب و شعر و مسابقات کتابخوانی، مشارکت مادی و معنوی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها از جمله نشست‌های کتابخوان در دانشگاه، همکاری در برگزاری همایش تجلیل از نویسندگان جامعه دانشگاهی و عضویت رایگان کارکنان و دانشجویان معرفی شده از طرف جهاد دانشگاهی در هفته پژوهش از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha