• جمعه / ۱۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401081308641
  • خبرنگار : 50039

مسئول ستاد تربیتی غدیر عنوان کرد

لزوم بررسی اصل شکل‌گیری واقعه ۱۳ آبان

لزوم بررسی اصل شکل‌گیری واقعه ۱۳ آبان

ایسنا/گلستان مسئول ستاد تربیتی غدیر با بیان اینکه نگاه و بررسی اصل شکل‌گیری واقعه تاریخی «۱۳ آبان» از روش‌های گرامیداشت آن روز مهم‌تر است، افزود: اگر می‌خواهیم آیین‌های این روز منجر به شناساندن اهداف انقلاب اسلامی به نسل جدید باشد، باید شکل برگزاری یادبودها را ارتقا دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن موذنی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه نگاه و بررسی اصل شکل‌گیری واقعه و رویداد مهم و تاریخی «۱۳ آبان» با عناوینی چون تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷ و تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ از روش‌های گرامیداشت آن روز مهم‌تر است، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم برگزاری یادبودهای این روز منجر به شناساندن اهداف انقلاب اسلامی به نسل جدید و نسل‌های آینده باشد، باید با ارتقای کیفیت آیین‌ها و تغییر رویه، به اصل آن روز توجه بیشتری کنیم.

مسئول ستاد تربیتی غدیر با اشاره به اینکه دانش‌آموز دوران پیش از انقلاب در حلقه‌های کوچک تربیت شد تا در کنار سایر اقشار زمینه‌ساز پیروزی انقلاب اسلامی باشد، ادامه داد: در آن زمان جریان حاکمیتی مخالف این حلقه‌های دانش‌آموزی بود ولی همان جمع‌ها سبب شد تا آن گروه سنی در اصل سرنوشت جامعه با حضور در قیام ۱۳ آبان تأثیر تاریخی داشته باشد.

وی کار کردن در تفکر دانش‌آموزان بدون تحمیل عقاید را مناسب‌ترین روش برای تقویت روحیه انتخاب‌گری آنان دانست، افزود: از مهمترین چالش‌های دانش‌آموزان امروز عدم تفکر به سرنوشت خود است و باید با تغییر در رویه‌های آموزشی، ذهن آنان را برای هدف‌گذاری آینده زندگی آماده کنیم و کارهای بزرگ کشور را با فکر آنها انجام دهیم.

حجت‌الاسلام موذنی با بیان اینکه دانش‌آموز موجودی انتخاب‌گر است و همین زمینه‌ساز شکل‌گیری تصمیم در زندگی فردی اوست، خاطرنشان کرد: اگر برای دوران انتخاب‌گری آنها برنامه صحیح نداشته باشیم، یقیناً تصمیمات غلط می‌گیرند و بر خلاف آنچه مدنظر جامعه است، حرکت می‌کنند.

مسئول ستاد تربیتی غدیر با اشاره به اینکه قابل پیش‌بینی بود که پس از دوران کرونا با رویکردهای غلط آموزشی شاهد بروز برخی چالش ها در میان دانش‌آموزان باشیم، اضافه کرد: باید بدون تحمیل عقاید و با ارائه طرح‌های تأثیرگذار، چالش ذهنی دانش آموزان به شکل ریشه‌ای درمان شود.

وی میدان دادن به دانش‌آموزان را از راهکارهای بروز خلاقیت‌های فردی این قشر برشمرد و تصریح کرد: این موضوع بسیار مهم سبب می‌شود تا با ایفای نقش صحیح تربیتی، فرآیند تصمیم‌گیری دانش‌آموزان را در مسیر درست هدایت کنیم.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه اگر در زمینه تربیتی و آموزشی با ایده‌های جدید حرکت کنیم، نتایج مثبت دارد، یادآور شد: در هر نوع روش تربیتی باید بسترهای لازم رضایت‌مندی و نقش آفرینی مخاطب ایجاد شود و دانش‌آموزان هم از این اصل مبرا نیستند.

وی با انتقاد از اینکه سیستم آموزشی و والدین برای تقویت دروس دانش‌آموزان هر نوع برنامه ای را اجرا می‌کنند، ولی در بخش انتخاب‌گری آنها هیچ فکر و برنامه‌ای را ندارند، گفت: نباید ناامید شد و با تغییر در فرآیند آموزشی شرایط پیشرفت ذهنی و کشف استعدادهای دانش‌آموزان را مهیا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha