• جمعه / ۱۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401081308774
  • خبرنگار : 71664

یک استاد دانشگاه صنعتی شریف:

تولید علم در کشورهای ثروتمند بیشتر است

تولید علم در کشورهای ثروتمند بیشتر است

استاد دانشگاه میزوری گفت: با بیان اینکه رابطه میان علم و ثروت اهمیت فراوانی دارد، تصریح کرد: همه ما با موضوع "علم بهتر است یا ثروت؟" انشاء نوشته‌ایم. رابطه میان علم و ثروت جالب است؛ تا زمانی که ثروت نداشته باشیم، نمی‌توانیم علم را به وجود بیاوریم. کشورهایی که از لحاط اقتصادی ضعیف هستند، نمی‌توانند علم تولید کنند اما کشورهایی که خیلی ثروت دارند، می‌توانند علم تولید کنند. زیرا تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی که لازمه تولید علم است، گران به حساب می‌آیند.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام مشحون در جشن ورودی‌های دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی شریف با عنوان "سلام شریف" که صبح امروز ۱۳ آبان  با حضور نودانشجویان و خانواده‌های آنها در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۵ سال پیش و بعد از ۵۰ سال به ایران بازگشتم و در دانشگاه شریف مشغول به تدریس هستم و ۴ درس را ارائه می‌دهم. 

وی با بیان اینکه دانشگاه شریف، یک مرکز آموزشی پرافتخار به حساب می‌آید، تصریح کرد: افراد صاحب‌نام بسیاری در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند؛ باید از مرحوم مریم میرزاخانی یاد کنیم. شما نودانشجویان هم می‌توانید به افتخارات این دانشگاه بیافزایید. 

این استاد دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه تمدن از ایران، بین‌النهرین و مصر شکل گرفته است، اظهار کرد: ساکنان این منطقه، کشاورزی را کشف کردند. آنها چرخ را اختراع کردند و نخستین شهرها را به وجود آوردند. 

دکتر مشحون ادامه داد: ایرانیان نقش بسزایی در اختراع الفبا و خط داشتند. اتحاد مادها و پارس‌ها سبب شکل‌گرفتن بزرگترین قدرت جهان شد. اختراعات و اکتشافات مهم به دست آمده که تاثیر عمیقی داشته‌اند. نباید این اختراعات را دست‌کم گرفت؛ شما هم می‌توانید سبب پیشرفت، اختراعات و اکتشافات فراوانی شوید. 

دکتر مشحون با بیان اینکه رابطه میان علم و ثروت اهمیت فراوانی دارد، تصریح کرد: همه ما با موضوع "علم بهتر است یا ثروت؟" انشاء نوشته‌ایم. رابطه میان علم و ثروت جالب است؛ تا زمانی که ثروت نداشته باشیم، نمی‌توانیم  علم به وجود بیاوریم. کشورهایی که از لحاط اقتصادی صعیف هستند، نمی‌توانند علم تولید کنند اما کشورهایی که خیلی ثروت دارند، می‌توانند علم تولید کنند. تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی که لازمه تولید علم است، گران به حساب می‌آیند.

این استاد دانشگاه در پایان خطاب به نودانشجویان گفت: شما به عنوان دانشجوی شریف می‌توانید، اختراعات و اکتشافاتی داشته باشید و برای کشور مفید بوده و کسب ثروت کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha