• جمعه / ۱۳ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401081308878
  • منبع : نمایندگی مرکزی

امام جمعه موقت محلات عنوان کرد:

چرا مرگ بر آمریکا نگوییم؟

چرا مرگ بر آمریکا نگوییم؟

ایسنا/مرکزی امام جمعه موقت شهرستان محلات با اشاره به دشمنی ها و توطه هایی که آمریکا از دوران پیش از پیروزی انقلاب تا امروز علیه کشورمان بکار بسته، گفت: با توجه به این دشمنی ها و آسیب هایی که آمریکا علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران بکار می بندد چرا مرگ بر آمریکا نگوییم؟

 حجت‌الاسلام مهدی عبدالحسینی با اشاره به رویدادهای تاریخی ۱۳ آبان و نامگذاری آن به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: لزوم مبارزه با استکبار نه تنها در صحبت‌های ماست بلکه ریشه قرآنی داد و متعلق به سالیان اخیر نبوده است. متاسفانه روحیه استکباری از زمان حضرت آدم وجود داشته و تاریخ زندگی پیامبران همواره شاهد حضور مستکبران بوده است.

وی با تشبیه دوران حصرت موسی(ع) به زمان حاضر در مقابله با استکبار گفت: در هر دو زمان، مبارزه با زور و زر و تزویر وجود داشته و قارون که نماد زر در آن دوران بود، با تمام قدرت و ثروت خود نابود شد. در داستان گوساله سامری حضرت موسی(ع) از طرفی در مواجهه با توطئه کنندگان و از طرفی در مقابله با گمراهی امت خود بود که مصداق بارز جنگ ترکیبی بود.

عبدالحسینی ادامه داد: کشور ما با زور و زر و تزویر در تقابل است و نماد تزویر همان انگلیس است.

امام جمعه موقت شهرستان محلات در تبیین شعار مرگ بر امریکا گفت: امریکا عامل بزرگترین جنایت ها علیه کشور ما بوده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امریکا با توطئه‌های خودش درصدد نابودی این انقلاب بود و از تشویق صدام برای حمله به ایران که دو کشور مسلمان را در مقابل هم قرار داد تا حمایت از منافقین که ترور اندیشمندانی چون شهیدان مطهری، مفتح، رجایی و باهنر و ترور بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم کشورمان را در کارنامه دارند، را به انجام رساندند.

وی با اشاره به نقش آمریکا در فتنه ۸۸ گفت: آمریکا امروز نیز با توطئه و تحریک فریب‌خوردگان در فضای مجازی، اقدام به آشوب در کشور کرده و این فریب خوردگان نیز به تخریب اموال عمومی، آتش زدن قرآن و توهین به لباس پیامبر دست زده‌اند.

عبدالحسینی افزود: زمانی که قانون و بودجه برای نابودی انقلاب اسلامی وضع می‌کنند یا با ترور دانشمندان ما در صدد توقف حرکت رو به جلوی ما هستند، یا با تحریم دارو مانع از رسیدن دارو به بیماران خاص و مرگ آنها می‌شوند، چرا مرگ بر آمریکا نگوییم.

وی گفت: زمانی که در تقابل نظامی با ایران ناکام بودند، اقدام به ایجاد داعش و تجهیز و آموزش آنان برای نابودی انقلاب اسلامی کردند.

عبدالحسینی با اشاره به نابودی زیرساخت‌های سوریه در تهاجم داعش افزود: با اتفاقات رخ داده برای سوریه، این کشور تا ۵۰ سال هم آباد نخواهد شد. وقتی که آمریکا سردار سلیمانی را که باعث نابودی داعش بود به شهادت رساند و با انواع جنگ‌های سایبری، به دنبال نابودی جمهوری اسلامی است، چرا مرگ بر آمریکا نگوییم.

امام جمعه موقت شعرستان محلات در پایان اظهار کرد: با وجود تمام دسیسه‌ها، پرچم این انقلاب اسلامی به دست امام زمان سپرده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مردم شهرستان محلات پس از مراسم نماز جمعه با حضور در راهپیمایی روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی، ضمن سر دادن شعارهای مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر فتنه گر، فتنه‌گر بی ریشه، ایران دمشق نمیشه، ما همه با هم هستیم، پشت ولایت‌ هستیم، ما دوالفقار حیدریم، مطیع امر رهبریم، ضمن تجدید میثاق با آرمان ‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، انزجار خود را از توطئه‌های استکبار جهانی و اغتشاشات اخیر اعلام و با برهم‌زنندگان نظم عمومی، اتمام حجت کردند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی در بیانیه‌ای بر وحدت حول محور ولایت فقیه در عبور از گذرگاه‌های تاریخی تاکید کردند و از اساتید و معلمان و فعالان فرهنگی خواستند با حفظ هوشیاری و گفتگو با نسل جوان، بر تبیین نقش دشمنان، اهتمام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha