• شنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401081409068
  • خبرنگار : 50163

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

کتابخانه‌های عمومی به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود

کتابخانه‌های عمومی به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود

ایسنا/زنجان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در رویکرد جدید این نهاد کتابخانه‌های عمومی به قطب فرهنگی تبدیل خواهند شد.

محمد رضاخانی شامگاه دیروز (۱۳ آبان ماه) در حاشیه مراسم افتتاح کتابخانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منطقه حسین‌آباد ابهر با اشاره به رویکرد نسل جدید کتابخانه‌های عمومی در کشور، اظهار کرد: در این رویکرد صرفا تحویل کتاب و سالن مطالعه مدنظر نیست بلکه کتابخانه‌های عمومی به قطب فرهنگی تبدیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه در کتابخانه‌های عمومی بیش از ۶۰ خدمت جدید ارائه خواهد شد، تصریح کرد: هم‌اکنون در اتاق عمل نوجوان‌ها ۹ خلاقیت در حال طراحی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به تغییر رویکرد در برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، افزود: کتابخانه‌های عمومی در رویکرد جدید تبدیل به باشگاه اجتماعی شده و مرکزی برای حضور اقشار مردم از کودکان  و نوجوان تا مادران و پدران و کهن‌سالان خواهد بود.

رضاخانی با یادآوری اینکه بیشترین رشد سرانه مطالعه کتاب در سطح استان شهرستان ابهر است، تاکید کرد: متاسفانه سرانه مرکز کتابخانه‌ها عمومی در سطح شهرستان ابهر پایین‌تر است لذا توسعه کتابخانه مرکزی ابهر باید جز اولویت‌های مسئولان قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، ساختمان کتابخانه و فرهنگسرای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حسین‌آباد ابهر از طرح‌های بازآفرینی پایدار شهری با زیر بنای ۶۳۰ متر مربع در دو طبقه شامل طبقه همکف فرهنگ‌سرای شهرداری و طبقه اول کتابخانه عمومی  با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال توسط مسکن و شهرسازی احداث و بخش کتابخانه با اعتبار ۳ میلیارد ریال تجهیز شده است.

کتابخانه عمومی شهید سلیمانی، با بخش‌هایی چون مخزن با چهار و ۵۰۰ نسخه کتاب، دو سالن مطالعه برادران و خواهران، بخش کودک و سالن اجتماعات به مردم منطقه حسین‌آباد در حاشیه شهر ابهر است، ارائه خدمات خواهد داشت.

همچنین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی نیز اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تأمین تجهیزات کتابخانه‌ای اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که پیش از این منطقه حسین‌آباد به عنوان یکی از مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر ابهر، فاقد مراکز و امکانات فرهنگی بود که با افتتاح این کتابخانه این نقیصه جبران می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha