• شنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401081409137
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار آران و بیدگل:

مشکل حمل و نقل در ۱۱ روستای آران و بیدگل جدی است

مشکل حمل و نقل در ۱۱ روستای آران و بیدگل جدی است

ایسنا/اصفهان فرماندار آران و بیدگل گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال‌های گذشته ناوگان حمل و نقلی را که خریده بودند فروخته‌اند و اکنون فاقد این ناوگان هستند و مشکلات حمل و نقل کم و بیش هنوز در روستاها ادامه دارد.

علی‌اکبر رضایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت حمل و نقل روستایی در آران و بیدگل، اظهار کرد: روستاها و شهرهای آران و بیدگل از قدیم تا کنون چون تردد بیشتری با کاشان داشتند حمل و نقل آنان با شهرداری کاشان بوده و از اوایل امسال این شهرداری با استناد به اینکه این خدمات در خارج از حوزه خدماتی کاشان است اعلام کرد طبق قانون دیگر نمی‌توانیم خدمات حمل و نقل را ارائه دهیم.

وی افزود: اما در شورای ترافیک این موضوع را مطرح کردیم که خوشبختانه این خدمات به روستاهای آران و بیدگل هنوز ادامه دارد. شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال‌های گذشته ناوگان حمل و نقلی را که خریده بودند فروخته‌اند و اکنون فاقد این ناوگان هستند و مشکلات حمل و نقل کم و بیش هنوز ادامه دارد.

فرماندار آران و بیدگل، تصریح کرد: فعلاً مقرر شده خدمات حمل و نقل به روستاهای آران و بیدگل تا پایان سال توسط شهرداری کاشان ارائه شود. مشکل حمل و نقل در ۱۱ روستای شهرستان آران و بیدگل وجود دارد.

رضایی با بیان اینکه فعلاً هیچ ماشینی برای ارائه خدمات حمل و نقل به روستاها در اختیار آران و بیدگل نیست، گفت: برای حل این مشکل مکاتبات لازم با استانداری و وزارت کشور انجام شده که امیدواریم این مهم محقق شود.

خدمات بهداشتی و درمانی مناسب نیست

وی ادامه داد: مشکل تمام روستاهای آران و بیدگل کمبود ناوگان حمل و نقل است، اما در کل برخی روستاها کمبود شدید فضای ورزشی دارند. کمبود خدمات بهداشتی و درمانی به دلیل نگاه ناعادلانه‌ای که در دانشگاه علوم پزشکی کاشان وجود دارد مردم این شهرستان را رنج می‌دهد. همچنین سرانه آموزشی مدارس در روستاها کم است.

فرماندار آران و بیدگل، افزود: برای مثال در روستای قاسم‌آباد هیچ مدرسه‌ای وجود ندارد و نیاز به فضای آموزشی است، به‌طوری که دانش‌آموزان این روستا برای تحصیل مجبور هستند به دیگر روستاها بروند. در تلاش هستیم با جلب مشارکت خیران زمینه احداث مدرسه در این روستا را فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha