• شنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401081409184
  • خبرنگار : 71477

قطاری از کره شمالی به روسیه با محموله...؟

قطاری از کره شمالی به روسیه با محموله...؟

یک اندیشکده آمریکایی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای تاکید کرد، قطاری روز جمعه از کره شمالی به روسیه رفت آن هم دو روز پس از آنکه آمریکا اعلام کرده بود اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهند پیونگ‌یانگ مخفیانه برای روسیه گلوله‌های توپخانه‌ای به منظور استفاده در جنگ با اوکراین تامین می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اندیشکده نورث ۳۸ که بر تحولات در کره شمالی نظارت دارد، اعلام کرد: طی چند سال گذشته این نخستین بار است که شاهد حرکت قطاری در این مسیر بوده‌ایم، اگرچه سرویس دامپزشکی روسیه روز چهارشنبه گزارش داده بود که قطاری حامل چند راس اسب وارد کره شمالی شده است.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به عنوان یک سوارکار اسب مشتاق شناخته می‌شود. داده‌های گمرکی روسیه نشان می‌دهند که کره شمالی در سال‌های گذشته هزاران دلار برای خرید اسب‌های اصیل از روسیه هزینه کرده است.

این اندیشکده در گزارش خود گفت: غیرممکن است که از روی این تصاویر بتوانیم متوجه هدف اصلی این قطار شویم اما این تردد در بحبوحه گزارشات فروش تسلیحات از کره شمالی به روسیه و انتظار کلی از سرگیری تجارت میان این دو کشور صورت گرفت.

این اندیشکده افزود: کره شمالی در فوریه ۲۰۲۰ در بحبوحه پاندمی کرونا پل دوستی کره- روسیه به وسعت ۸۰۰ متر را که تنها خط ارتباط زمینی میان این دو کشور است، بست.

در ادامه این گزارش آمده است: ساعت ۱۰:۲۴ صبح روز جمعه به وقت محلی یک قطار باری با واگن‌های محصور در طرف کره شمالی مرز مشاهده شد و همین قطار شاعت ۱۳:۱۰ به وقت محلی در روسیه پشت یک لوکوموتیو در ۲۰۰ متری انتهای پل راه‌آهن مشاهده شد.

حدود ساعت ۱۴:۲۹ دقیقه به وقت محلی این لوکوموتیو و واگن‌هایش در ایستگاه خاسان روسیه تقریبا در دو کیلومتری مرز مشاهده شدند و سه واگن سرپوشیده یا احتمالا کانتینر در مسیر مجاور این قطاره تازه وارد شده، پارک شده بودند.

اندیشکده نورث ۳۸ افزود: نمی توان مشخص کرد که انتقال محموله در حال انجام است یا خیر و مکان‌های پارک این قطارها ممکن است هیچ ارتباطی به این موضوع نداشته باشند.

کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد، واشنگتن اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد کره شمالی مخفیانه برای روسیه تعداد قابل توجهی گلوله‌های توپخانه‌ای برای جنگش در اوکراین تامین می کند و در تلاش است تا این محموله‌ها را با انتقال آنها به کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا پنهان کند.

کره شمالی در سپتامبر اعلام کرده بود که هرگز برای روسیه تسلیحات یا مهمات تامین نکرده است و هیچ برنامه‌ای برای انجام این کار نیز ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha