• شنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401081409315
  • خبرنگار : 50491

خبری خوش برای زیتون‌کاران/ زیتون در ردیف کالاهای اساسی قرار گرفت

خبری خوش برای زیتون‌کاران/ زیتون در ردیف کالاهای اساسی قرار گرفت

ایسنا/گلستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: در نتیجه اقدامات انجام‌شده و با حمایت دولت، زیتون در بسته حمایتی محصولات اساسی کشور قرار گرفت.

محمد برزعلی صبح امروز شنبه ۱۴ آبان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۶۸۳ هزار هکتار اراضی زراعی و بیش از ۳۸ هزار هکتار باغ در گلستان وجود دارد که بخشی از آن آبی و بخشی دیگر دیم است.

وی با بیان اینکه امسال تولید گندم گلستان به یک میلیون و ۵۰ هزار تن رسیده است، افزود: امسال در تولید گندم از رتبه سوم به رتبه دوم کشوری ارتقاء پیدا کردیم، همچنین در حوزه‌های مربوط به دام و طیور و طیور روزانه بین ۴۵۰ الی ۶۰۰ تن کشتار مرغ گرم در استان انجام می‌شود که بیش از ۴۰۰ تن آن به سمت تهران صادر می‌شود و گلستان یکی از تأمین‌کننده اصلی مرغ تهران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از افزایش تولید زیتون در گلستان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه امسال به دلیل شرایط مطلوب اقلیمی، زحمت باغداران جواب داد و در تولید این محصول افزایش قابل‌توجهی داشتیم و میزان تولید از ۴ هزار تن به ۱۵ هزار تن رسید که پنج هزار تن آن کنسروی و ۱۰ هزار تن باقیمانده برای استحصال روغن است.

برزعلی با بیان اینکه امسال محصول تولیدی از سوی کارخانجات فرآوری و استحصال روغن زیتون با قیمت پایین‌تری خریداری شد، تأکید کرد: با توجه به اینکه امسال افزایش تولید محصول را در استان گلستان و سایر استان داشتیم این مهم شرایط را بازار را به سمتی هدایت کرد که زیتون با قیمت مناسبی از کشاورزان خریداری نشود.

وی اضافه کرد: با توجه به این مهم اقدامات مختلفی در راستای حمایت از زیتون‌کاران گلستانی از سوی استاندار و مجمع نمایندگان گلستان انجام شد و همه پیگیر بودند که مباحث مربوط به کشاورزی روی زمین نماند و در همین راستا اخیراً نشستی با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم و در نتیجه اقدامات انجام‌شده، زیتون در بسته حمایتی محصولات اساسی کشور قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر به سازمان تعاون روستایی ابلاغ شد که در محصول زیتون خرید تضمینی داشته باشد، افزود: در روز گذشته نیز با حضور ذی‌نفعان محصول زیتون نشستی برگزار شد و دولت سیزدهم نیز در اقدامی حمایتی ۸۰۰ میلیارد تومان را به این حوزه اختصاص داد که این مسئله ضمن جلوگیری از اُفت قیمت زیتون، جبران‌کننده زحمات باغداران هم خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha