• شنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401081409487
  • خبرنگار : 50180

توصیه یک مشاور تحصیلی:

کلاس دوازدهمی‌ها بیشتر روی برنامه درسی خود تمرکز کنند، تا کنکور دی‌ ماه

کلاس دوازدهمی‌ها بیشتر روی برنامه درسی خود تمرکز کنند، تا کنکور دی‌ ماه

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به کلاس دوازدهمی‌ها توصیه کرد، بیشتر روی برنامه روتین درسی خود تمرکز کنند، تا کنکور دی‌ ماه.

فردین منصوری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: از دانش‌آموزان کلاس دوازدهمی می‌خواهیم  تمرکز خود  را بیشتر روی برنامه روتین درسی خود گذاشته و به آزمون سراسری مرحله اول -دی ماه- صرفا به دید یک آزمون آزمایشی بنگرند.

منصوری با بیان اینکه هنگام برگزاری کنکور دی ماه بخش زیادی از محتوای درسی دانش‌آموزان پایه دوزادهمی در مدارس تدریس نشده، تاکید کرد: برنامه ریزی داوطلبان کنکوری پایه دوازدهم  برای شرکت در کنکور مرحله اول می‌تواند به فرایند تحصیل این دانش‌آموزان لطمه بزند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه برگزاری دو بار در سال کنکور سراسری با هدف فرصت دادن بیشتر به پشت‌کنکوری‌ها برنامه‌ریزی شده، گفت: فرصت دو بار شرکت در آزمون سراسری می‌تواند نقش مهمی در مدیریت استرس داوطلبان پشت‌کنکوری داشته باشد.

منصوری با بیان اینکه برگزاری دو بار کنکور در سال باعث می‌شود تا اگر داوطلبی به هر دلیلی آمادگی کامل را جهت شرکت در آزمون نداشت بتواند مجددا در کنکو شرکت کرده و یک سال از درس و زندگی عقب نماند، ادامه داد: ممکن است داوطلب کنکوری شب آزمون دچار بیماری شده و نتواند حضور موفقی سرجلسه آزمون داشته باشد که برگزاری دو بار کنکور در سال به او فرصت دوباره برای شرکت در آزمون سراسری در یک سال را می‌دهد. 

وی با بیان اینکه هر چه تعداد دفعات دوره‌های برگزاری کنکور افزایش یابد میزان استرس داوطلبان هم پایین خواهد آمد، تاکید کرد: تعداد و ظرفیت دانشگاه‌ها و رشته‌ها با برگزاری دو بار آزمون در سال تغییر نمی‌کند، اما این امر در کاهش استرس و اضطراب داوطلبان  و خانواده آن‌ها موثر است.

وی در ادامه با بیان اینکه کنکور و موفقیت در آن تنها یکی از راه‌های قرار گرفتن فرد در مسیر موفقیت و خوشبختی است، تاکید کرد: خانواده‌ها بدانند که کنکور و دانشگاه تنها راه موفقیت و خوشبختی در زندگی نیست، لذا نباید برای شرکت موفق در کنکور سراسری به فرزندان خود فشار بیاورند.


انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha