• شنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401081409681

آغاز طرح آموزش"هنربرای هنر" در فارس

قانعی: به دنبال توسعه عدالت آموزشی هستیم

قانعی: به دنبال توسعه عدالت آموزشی هستیم

ایسنا/فارس طی مراسمی، مرحله اجرایی طرح آموزش هنر برای هنر، رسما در ۶ شهرستان استان فارس آغاز شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس شنبه ۱۴ آبان و در مراسم آغاز مرحله اجرایی طرح آموزش هنر برای هنر در این استان، گفت: آموزش به ویژه در آموزش هنر در همه جهان خدمتی گران محسوب می‌شود، بنابراین برنامه ریزی برای برگزاری چنین طرحی در کشور، نشانه باور حاکمیت به ضرورت ایجاد بستر عدالت آموزشی در بخش هنر است.

حمیدرضا قانعی با بیان اینکه طرح ملی آموزش هنر برای هنر در ۳۴ سرفصل و ۵۰ رشته اجرایی می‌شود، گفت: پانزده سرفصل این آموزش‌ها مجازی و مابقی حضوری است.

او ضمن یادآوری اینکه این طرح ۴ دوره تخصصی فرهنگ، هنر، سینما و رسانه را در بر می‌گیرد، از تلاش برای اضافه شدن برخی رشته‌های بومی به این دوره خبر داد و اضافه کرد: اجرای چنین طرح‌هایی نوید دهنده آنست که در آینده هنرمندانی دارای مهارت برای آموزش نقش آفرینی کنند تا ارشاد به عنوان نهادی دولتی نقش خود در آموزش را به نحو احسن ایفا کند.

قانعی از  اجرای طرح آموزش منطقه‌ای در چهار شهرستان استان فارس خبر داد و گفت: در این خصوص انجمن‌های ویژه ادبی، گروه‌های نمایشی، اهالی رسانه و آموزش‌های سینمایی ایجاد و تا پایان سال دوره‌های ادبی در شهرستان‌های آباده، استهبان، مرودشت و داراب در روزهای چهارشنبه برگزار خواهد شد. 

او گفت: یکی از دلایل برگزاری این طرح فعال تر کردن آموزشگاه های هنری است و باتوجه به اینکه این طرح رایگان است و در رکودی که طی سال‌های گذشته آموزشگاه های هنری با آن مواجه بودند، این انتظار می‌رود که در آینده عواید و رونق بخشی برگزاری این طرح برای آموزشگاه‌های هنری باشد. 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم بیان کرد: طرح آموزش هنر برای همه از اسفند ماه آغاز شد و تاکنون ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر از سراسر کشور در این طرح شرکت کردند.

سید رسول موسویان نژاد اظهار کرد: فارس به عنوان استان برخوردار اجرای این طرح در ۵ شهرستان دارای سهمیه همچون خرامه، بیضا، فراشبند، زرین دشت و کوه چنار برنامه ریزی شد.

موسویان نژاد با اشاره به اینکه در سه منطقه محروم از شهر شیراز طرح آموزش هنر برای همه اجرا می‌شود، گفت: این طرح در مناطق جنوب شهر از جمله شهرک میانرود، شهرک سلطان آباد و بلوار اتحاد و روستاها و مناطق اطراف آن اجرا می‌شود.

او خاطرنشان کرد: این طرح یک طرح مهارت محور است که با ۳ رویکرد آموزش، تولید و فروش آثار هنرمندان برگزار می شود و موضوع اشتغالزایی مهم ترین موضوعی است که در این طرح پیش بینی شده است.

موسویان نژاد با بیان اینکه در ۱۱ استان سطح کشور این طرح اجرا شده است، گفت: توسعه آموزشگاه‌های هنری در شهرها وشهرستان‌های کوچک یکی از مواردی است که اجرای این طرح می‌تواند کمک کننده باشد تا این مراکز و مؤسسات آموزشی با فرایند ساده تر که وزارت ارشاد برای آنها در نظر دارد تأسیس شوند و آموزش را توسعه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha