• یکشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401081509939
  • خبرنگار : 50295

طارمی‌ها، آژیر قرمز آنفلوانزا را با زدن ماسک خاموش کنند

طارمی‌ها، آژیر قرمز آنفلوانزا را با زدن ماسک خاموش کنند

ایسنا/زنجان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم گفت: مجالس عروسی شروع شده، مجلس‌های ختم به دلیل سردی هوا به داخل مساجد بازگشته، مدارس و دانشگاه‌ها حضوری شده ولی مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

محمدرضا رفعتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شیوع بیماری آنفلوانزا در شهرستان طارم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: در بحث بیماری‌های عفونی تفاوتی ندارد که آنفلوانزا باشد یا کرونا؛ این دو بیماری راه انتقال تقریبا یکسانی دادند و از طریق تنفس، عطسه، سرفه و ... منتقل می‌شوند؛ در نتیجه راه پیشگیری یکسانی نیز دارند. همچنین در بیماری آنفلوانزا با رعایت فاصله اجتماعی به اندازه یک متر چون قطرات نسبت به ویروس کرونا سنگین‌تر است، می‌توانند از ابتلا به بیماری پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم آمار بیماری خود به خود بالا می‌رود و روند ابتلا به آنفلوانزا در حال حاضر همانند پیک ویروس کرونا است، افزود: شیوع آنفلوانزا در سال‌جاری زودتر از موعد همه سال‌ها شروع شد و آمار و شواهد موجود نشان از پیک این بیماری در شهرستان  طارم دارد که علت آن رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک است.

این مسئول در خصوص وضعیت مدارس نیز تصریح کرد: مدارس فضای بسته‌ای داشته و تهویه مناسبی ندارند و تهویه‌ای که وجود دارد یک تهویه فیزیکی است، به همین دلیل پروتکل‌های بهداشتی همانند استفاده از ماسک حتما باید در مدارس رعایت شود. همچنین اگر دانش‌آموزی علائم بیماری را به همراه داشت از خانواده‌ها تقاضا داریم از حضور وی در مدرسه پیشگیری کنند تا دانش‌آموزان دیگر مبتلا نشوند؛ البته عدم حضور افراد علامت‌دار سر کار یا کلاس برای افراد دیگر نیز صدق می‌کند.

رفعتی ادامه داد: مجالس عروسی شروع شده، مجلس‌های ختم به دلیل سردی هوا به داخل مساجد بازگشته، مدارس و دانشگاه‌ها حصوری شده ولی مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به همین دلیل از مردم شهرستان تقاصا داریم استفاده از ماسک خصوصا در اماکن تجمعی را فراموش نکنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم با بیان اینکه افرادی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند حتما باید ماسک بزنند چون ممکن است فردی برای کمردرد به بیمارستان مراجعه کند ولی در برخورد با مریضی دیگر و حضور در صف به دلیل نداشتن ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی انفلوانزا نیز بگیرد، خاطرنشان کرد: برخلاف وجود مراکزی همچون مرکز خدمات جامع سلامت آب‌بر که به صورت ۱۶ ساعته با وجود پزشک فعالیت می‌کند و خلوت‌تر است و مردم راحت‌تر می‌توانند خدمات موردنظر را دریافت کنند، مردم مراجعه نمی‌کنند در صورتی که می‌توانند تنها برای موارد اورژانسی به بیمارستان مراجعه کرده و سایر خدمات را در مرکز خدمات جامع سلامت سریع‌تر دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha