• یکشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401081510088
  • خبرنگار : 50214

مشوق‌های جدید شهرداری یزد در راستای فرزندآوری

مشوق‌های جدید شهرداری یزد در راستای فرزندآوری

ایسنا/یزد سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به تصویب بسته تشویقی شهرداری در حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت در شورای اسلامی شهر یزد، گفت: این بسته شامل تخفیف عوارض ساختمانی است و به زوج‌های جوان یا زوج‌ هایی که صاحب فرزند می‌شوند، تعلق می‌گیرد.

حجت الاسلام «سید ناصر حیدری» در این باره اظهار کرد: زوج‌های جوانی که تاریخ ثبت ازدواجشان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ باشد یا فرزند آن ها در این سال ها متولد شده یا متولد شود، همچنین افرادی که داری سه فرزند که حداقل یکی از آنها کمتر از ۲۰ سال باشد، برای ۴۰۰ متر مربع زیر بنای مسکونی غیر آپارتمانی به میزان ۵۰ درصد از پرداخت عوارض معاف می‌شوند.

وی افزود: افرادی که فرزند سوم آنها در سال ۱۴۰۱  یا ۱۴۰۲ متولد شده یا متولد شود،  از ۷۰ درصد و برای تولد فرزند چهارم یا بیشتر از ابتدای سال ۱۴۰۱ برای ۴۰۰ متر مربع زیر بنای غیر آپارتمانی به میزان ۱۰۰ درصد از پرداخت عوارض ساختمانی معاف می‍شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه امروزه جوانان به‌دلایل مختلفی از جمله اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تمایل کمتری برای ازدواج و فرزندآوری نشان می‌دهند، خاطرنشان کرد: مشکل کاهش نرخ جمعیت در کشور، امری فرهنگی و برگرفته از تحولات نگرشی به موضوع فرزندآوری است و در این راستا باید به سیاست‌های جمعیتی ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری و قانون خانواده و جوانی جمعیت توجه ویژه داشت.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: در این قانون به مواردی همچون پویایی، جوانی جمعیت، افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج، تسهیل تشکیل خانواده و افزایش فرزند اشاره شده است و همه دستگاه‌ها باید جهت تحقق این امر اقدام کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد در پایان موفقیت در این طرح را مستلزم همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها دانست و گفت: تمام دستگاه‌ها باید با برنامه‌ریزی و حمایت از جامعه هدف جهت تحقق سیاست‌های کلی این قانون گام بردارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha