• یکشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401081510176
  • خبرنگار : 50532

سرپرست پایانه مرزی آستارا خبر داد

افزایش ۵۶ درصدی تناژ ترانزیت خروجی کالا از پایانه مرزی آستارا

افزایش ۵۶ درصدی تناژ ترانزیت خروجی کالا از پایانه مرزی آستارا

ایسنا/گیلان سرپرست پایانه مرزی آستارا گفت: تناژ ترانزیت خروجی کالا از پایانه مرزی آستارا در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است.

رمضان دانش در گفت وگوی اختصاصی با ایسنا اظهار کرد: تناژ ترانزیت خروجی کالا از پایانه مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۳۷ هزار تن کالا بوده که نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این کالاها توسط ۶۸۰۸ دستگاه ناوگان ترانزیت خروجی شده است که ۵۲ درصد افزایش دارد، گفت: در تناژ واردات کالا نسبت به شش ماهه سال قبل افزایش ۲۹ درصدی را شاهد هستیم.

سرپرست پایانه مرزی آستارا افزود: تناژ ترانزیت ورودی کالا ۱۷۲ هزار و ۷۷۸ تن کالا از پایانه مرزی آستارا با افزایش ۳۵۲ درصدی بوده که این میزان تناژ ترانزیت ورودی کالا توسط ۸۴۸۲ دستگاه ناوگان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹۰ درصد افزایش داشته است.

دانش ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۴۸ هزار تن کالا با افزایش ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته توسط ناوگان ترانزیتی از پایانه مرزی آستارا صادرات شده است.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده بیش از ۷۲۵ هزار تن کالا و با افزایش ۲۹ درصدی از طریق پایانه مرزی آستارا واردات شده است، تعداد کامیون های خروجی در شش ماهه نخست سال جاری از مرز آستارا را با افزایش ۲۰ درصدی و تعداد کامیون های ورودی از این مرز بین المللی را با افزایش ۳۶ درصدی عنوان کرد.

سرپرست پایانه مرزی آستارا با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی تعداد مسافر و راننده خروجی از مرز آستارا در شش ماهه اول سال جاری، اظهار کرد: تعداد مسافر و راننده ورودی به مرز آستارا ۲۱ درصد در شش ماهه نخست سال جاری افزایش داشته است.

دانش با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه صادرات و واردات در گذرگاه مرزی و بین المللی آستارا، افزود: حجم بالای صادرات از مرزهای آستارا قابل توجه است و شهرستان مرزی بندر آستارا با موقعیت خاص سوق الجیشی خود در شرایط کنونی نقش مهمی در تجارت جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایفا می کند.

افزایش ۵۶ درصدی تناژ ترانزیت خروجی کالا از پایانه مرزی آستارا

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha