• دوشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401081610764
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری:

بیش‌از۱۲۷ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان مصوب شد

بیش‌از۱۲۷ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان مصوب شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای جبران خسارت سیل به زیرساخت‌های عمرانی و تأسیسات شهری و روستایی این استان در هیأت دولت مصوب شد.

به گزارش ایسنا- به نقل استانداری، علیرضا شهرکی افزود: میزان خسارت وارده در حوادث طبیعی سیستان و بلوچستان نظیر سیل، توفان گرد و خاک، خشکسالی و کم آبی در نیمه نخست امسال بیش‌از هشت هزار میلیارد تومان برآورد شده که برای جبران زیر ساخت‌های عمرانی و تأسیسات شهری و روستایی آن نظیر راه، برق و مدارس بیش‌از  ۱۲۷ میلیارد تومان در هیأت دولت مصوب شد.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه در بارندگی مونسون امسال تعداد قابل توجهی از منازل مسکونی شهروندان استان دچار خسارت شد با پیگیری‌های صورت گرفته بزودی علاوه‌بر پرداخت تسهیلات هزینه ساخت، ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای احداث ۵۰۰ واحد مسکونی شهری و ۱۰۰ واحد روستایی و همچنین تعمیر ۱۰۰ واحد مسکونی که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی شده است داده می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در فعالیت سامانه بارشی مونسون خسارت قابل توجهی به بخش کشاورزی استان وارد شد که به منظور جبران این خسارت‌ها علاوه بر بخشش جرائم دیر کرد پرداخت تسهیلات، به کشاورزان خسارت دیده تسهیلات ارزان قیمت با سود چهار درصد و با بازپرداخت پنج ساله اعطاء می‌شود.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و موقعیت خاص جغرافیایی همواره با بحران های طبیعی روبروست که سیل، خشکسالی و طوفان‌های سهمگین ۱۲۰ کیلومتری بطور همزمان از بحران‌های این استان است.

شهرکی با اشاره به معضل خشکسالی در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: بر اساس شاخص بارش، تبخیر و تعرق استاندارد شده هم‌اینک ۹۵ درصد مساحت این استان تحت تأثیر خشکسالی قرار دارد و تحت تأثیر آن استان دچار تنش آبی است.

وی بیان کرد: تأثیرات خشکسالی در هر منطقه خاص و متفاوت شرایط اقلیمی آن منطقه بوده و مدت آشکار شدن آسیب‌های آن نیز ممکن است در مناطق مختلف، تفاوت داشته باشد، اما آنچه مشهود هست آسیب‌های جدی آن بر روند طبیعی فعالیت‌های انسانی، حیات گیاهی و زندگی جانوری و همچنین تأثیر آن بر حوزه کشاورزی، صنعت، اقتصادی، اجتماعی و میزان آب‌های سطحی و زیرزمینی است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: این استان پهناور بیش‌از ۲۰ سال هست که درگیر تبعات تغییرات اقلیمی و بدنبال آن گرفتار خشکسالی مزمن و کمبود شدید منابع آبی بوده و برخاستن ریزگردها و وزش بادهای شدید از پیامدهای تغییرات اقلیمی در این منطقه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha