• دوشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401081611020
  • خبرنگار : 50167

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان عنوان کرد

صرف ۸۰ درصد از درآمد اوقاف زنجان در اجرای نیات

صرف ۸۰ درصد از درآمد اوقاف زنجان در اجرای نیات

ایسنا/زنجان معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان زنجان گفت: درآمد سال گذشته اوقاف و امور خیریه استان زنجان ۴۰ میلیارد تومان بوده که ۸۰ درصد آن صرف اجرای نیات شده است.

حجت‌الاسلام سیدموسی موسوی‌تبریزی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با طرح قرار دوازدهم، اظهار کرد: طرح «قرار دوازدهم» به یاد و نام حضرت امام زمان (عج) در دوازدهمین روز هر ماه در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی در رابطه با هدف از برگزاری «طرح قرار دوازدهم»، افزود: اجرای نیات واقفان، زنده نگه‌ داشتن نام و یاد امام زمان (عج) و به نیت تعجیل در ظهور ایشان و خدمت به مردم و نیازمندان از جمله اهداف برگزاری طرح قرار دوازدهم است.

این مسئول با بیان اینکه طرح «قرار دوازدهم» حدود یک سال است که در استان زنجان اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح در راستای تبدیل شدن امامزادگان و بقاء متبرکه به قطب فرهنگی گردشگری در امامزاده‌ها و بقاء متبرکه استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان با اشاره به اینکه اجرای نیات واقفان از جمله وظایف اصلی اوقاف و امور خیریه استان است، گفت: اوقاف در حد توان خود و متناسب با درآمدی که دارد به نیازمندان کمک کند.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه درآمد سال گذشته اوقاف و امور خیریه استان زنجان ۴۰ میلیارد تومان بوده که ۸۰ درصد آن صرف اجرای نیات شده است، اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد نیات زنجانی‌ها در خصوص تعزیه‌داری و عزاداری امام حسین (ع) از جمله روضه‌خوانی، سینه‌زنی، مجلس اطعام و غیره بوده است.

وی با بیان اینکه طرح قرار دوازدهم هر ماه در یکی از شهرستان‌های استان زنجان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در طرح قرار دوازدهم که در شهرستان خدابنده برگزار شد، ۳۰۰ بسته ۸۰۰ هزار تومانی (شامل برنج ۱۰ کیلویی، رب، روغن، قند، چای و رشته) جمعا با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیون تومان به نیازمندان تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: هزینه اجرای این طرح بطور کامل از درآمد موقوفه حضرت قیدار نبی علیه السلام شهرستان خدابنده زنجان تامین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha