• دوشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401081611033
  • خبرنگار : 71660

کرملین، رسانه‌های غربی را به انتشار اخبار "نادرست" متهم کرد

کرملین، رسانه‌های غربی را به انتشار اخبار "نادرست" متهم کرد

سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) با اشاره به گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر "گفت‌وگوهای محرمانه میان مقامات ارشد روسیه و آمریکا" گفت که تعداد خبرهای غلط زیادی توسط روزنامه‌های غربی منتشر می‌شوند و این موضوع نیاز به پیگیری دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نشریه وال استریت ژورنال اوایل امروز گزارش داد که مشاور امنیت ملی آمریکا در ماه‌های اخیر یک سری تماس‌های محرمانه با دستیار ارشد رئیس‌جمهوری روسیه و دبیر شورای امنیت این کشور داشته است.

در این گزارش به نقل از مقام‌های آمریکایی و متحدانی که نخواستند نامشان فاش شود، آمده است که تماس‌های جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با یوری اوشاکوف، دستیار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه با هدف کاستن از خطرات یک درگیری گسترده‌تر بر سر اوکراین و علیه استفاده از تسلیحات هسته‌ای بوده است.

در همین رابطه دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: ما هیچ چیزی برای گفتن درباره این گزارش نداریم. خبرهای غلط زیادی توسط روزنامه‌های آنگلو-ساکسون‌ها منتشر می‌شوند. در نتیجه، در این صورت یا باید با خود روزنامه ارتباط برقرار کرد یا کاخ سفید.

براساس گزارش رویترز، پسکوف در پایان خاطرنشان کرد: در حالی که روسیه نسبت به مذاکرات آماده است اما گفت‌وگو با کی‌یف به دلیل امتناعش از برگزاری مذاکرات با روسیه، غیرممکن است.

گفت‌وگوی پوتین و توکایف

براساس گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف در قسمت دیگری از اظهاراتش بیان داشت که انتظار می‌رود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهوری قزاقستان در اورنبورگ روسیه با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است و شما را نسبت به آن مطلع خواهیم کرد. در زمان مقرر حتما اطلاعیه‌ای را منتشر خواهیم کرد.

درخواست روسیه از ایروان و باکو برای "تنش‌زدایی"

سخنگوی کرملین گفت که روسیه از ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌خواهد تا از انجام اقداماتی که می‌تواند وضعیت میان دو کشور را بی‌ثبات کند، خودداری کنند.

دیمیتری پسکوف در پاسخ به سوالی درخصوص ادامه تنش‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: ما همچنان از هر دو کشور می‌خواهیم تا از انجام هرگونه اقداماتی که منجر به تشدید تنش‌ها می‌شوند، جلوگیری کنند.

اوایل امروز، وزارت دفاع ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به شلیک علیه مواضع همدیگر در مناطق مرزی متهم کردند.

تازه‌ترین خصومت‌ها در ساعات اولیه ۱۲ الی ۱۳ سپتامبر در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه‌ای غیرمرتبط با منطقه مورد مناقشه قره‌باغ آغاز شد. ارمنستان، جمهوری آذربایجان را به گلوله‌باران مناطق غیرنظامی‌اش متهم کرد و از طرف دیگر باکو، ارمنستان را به تضعیف روند ایجاد صلح متهم کرد. هر دو سمت تعدادی تلفات و خسارت را گزارش کردند و پس از انجام مذاکراتی به آتش‌بس رسیدند؛ آتش‌بسی که طی یک شب نقض شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha