• دوشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401081611169
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان خبر داد

فوت ۲۰۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای برون‌شهری گلستان

فوت ۲۰۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای برون‌شهری گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته ۲۰۹ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌ای برون‌شهری استان جان خود را از دست داده‌اند، افزود: بیشتر جان باختگان از موتورسواران و عابران پیاده هستند.

عادل مصدقی ظهر امروز (دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱) در نشست خبری با اصحاب رسانه با تأکید بر اینکه طی هفت ماه گذشته ۲۰۹ نفر از هموطنان در تصادفات جاده‌های برون‌شهری جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: ۵۶ درصد از فوت‌شدگان، موتورسوار و عابر پیاده بودند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان، آموزش و ترویج فرهنگ استفاده از کلاه‌ایمنی به موتورسواران را از مهمترین وظایف اصحاب قلم و رسانه برشمرد و ادامه داد: با توجه به اینکه در بسیاری از روستاها پل عابر پیاده نصب شده ولی عابران پیاده از سطح جاده‌ها تردد می‌کنند که فرهنگ‌سازی در این زمینه از الزامات است.

وی با بیان اینکه استان گلستان در کاهش تصادفات راه‌های روستایی در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: در کاهش تصادفات راه‌های اصلی وضعیت خوبی نداریم.

فوت ۲۰۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای برون‌شهری گلستان

مصدقی رفع نقاط حادثه‌خیز و افزایش ایمنی دوربرگردان‌ها و بریدگی‌ها را از مهمترین برنامه‌های در دست اجرای اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان دانست و ادامه داد: ۲۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان گلستان مربوط به حوزه راهداری است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان با اشاره به اینکه احداث هر دوربرگردان بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: پیش از استان شدن گلستان «همزمان با سفر مقام معظم رهبری به استان مازندران» در سال ۱۳۷۵ عملیات احداث بزرگراه بهشهر - قوچان با توجه به وضعیت ترافیکی و شاخص‌های آن زمان در دستور کار قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون تعداد روستاها و شهرهای این مسیر افزایش پیدا کرده و بار ترافیکی این جاده بالا رفته است، اضافه کرد: تعداد دوربرگردان‌های موجود در این مسیر پاسخگو نیست و در کمیسیون ایمنی راه‌های استان در سال ۱۳۹۷ عملیات ایمن سازی دوربرگردان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول در خصوص آخرین وضعیت سامانه‌های مدیریت راه‌های استان گفت: هم اکنون ۴۲ دستگاه سامانه ثبت تخلف، ۳۰ دستگاه سامانه دوربین نظارتی، ۵۲ دستگاه سامانه تردد شمار، ۵ دستگاه سامانه پیام متغیر، یک دستگاه سامانه ترافیک‌نما و دو دستگاه سامانه توزین در حال حرکت در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی آمار تخلف ثبت شده توسط دوربین‌های نظارتی استان را ۲۱۴ هزار و ۲۸۹ مورد عنوان کرد و افزود: این دوربین‌ها تعداد ۱۶۶ هزار و ۶۸ تخلف اعمال شده توسط رانندگان را ثبت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha