• دوشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401081611181
  • خبرنگار : 50136

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی معارفه شد

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی معارفه شد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: آذربایجان غربی می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگر در منطقه شمال غرب کشور داشته باشد.

جواد واحدی امروز ۱۶ آبان ماه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگریو صنایع دستی آذربایجان غربی که در هتل جهانگردی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: در ایام عید برخی استان‌های شمال غرب کشور گوی سبقت را از دیگر استان‌های مسافرپذیر کشور در جذب گردشگر ربوده بودند که در این میان آذربایجان غربی نیز می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگر در منطقه شمال غرب کشور داشته باشد. 

واحدی اضافه کرد: باید سرانه جذب گردشگر در آذربایجان غربی با تقویت زیرساخت‌ها افزایش یابد و این استان با توجه به مرزی بودن و برخورداری از یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد. 

وی ادامه داد: میراث‌فرهنگی هویت ملی ما است و برای حفظ این هویت اقدامات خوبی در آذربایجان غربی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به شروع اجرای پروژه شمس تبریزی خوی و سایت‌موزه باز چالدران اشاره کرد. 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: باید همگی با همکاری یکدیگر برای ارتقای جایگاه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تلاش کنیم. 

واحدی خاطرنشان کرد: مسئولان استانی اعم از استاندار و نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی دغدغه توسعه گردشگری و حفظ میراث‌فرهنگی را دارند و همین موضوع باعث رشد شاخص‌ها در این حوزه‌ها شده است. 

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آمادگی دارد تا برای توسعه گردشگری در آذربایجان غربی تسهیلات لازم را به سرمایه‌گذاران پرداخت کند. 

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم از زحمات ۸ ساله جلیل جباری قدردانی و مرتضی صفری به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی معرفی شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha