• دوشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1401081611195
  • خبرنگار : 50291

معاون دادستانی کل کشور: 

ایجاد و شور و نشاط در جامعه نقش مهمی در کاهش میزان تقاضای مصرف دخانیات دارد

ایجاد و شور و نشاط در جامعه نقش مهمی در کاهش میزان تقاضای مصرف دخانیات دارد

ایسنا/تهران معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های انجام شده توسط انجمن مبارزه با دخانیات در سطح مدارس، طرح پاد( پیشگیری استعمال دخانیات ) است که از سال ۹۵ در راستای کاهش تقاضای مصرف دخانیات در حال اجرا است و موجب شده تا مشارکت افراد در این موضوع مهم افزایش یابد.

غلام عباس ترکی عصر دوشنبه ۱۶ آبان ماه در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در شهرستان ورامین خاطر نشان کرد: در این طرح دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامت فعالیت فرهنگی خود را در کاهش تقاضای مصرف مواد مخدر و دخانیات در محلات مختلف انجام می‌دهند و امروز شاهدیم که این طرح در ۶۹ مدرسه دوره متوسطه ورامین با اثرگذاری مناسب در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: قطعا با شبکه‌سازی و سازماندهی نیروها و توسعه فعالیت‌هایی که به مشارکت هر چه بیشتر مردم منجر می‌شود ، سلامت جامعه توسعه یافته و شور و نشاط در جامعه ایجاد می‌شود و قطعا دادستانی کل کشور نیز از این طرح‌ها حمایت می‌کند.

ترکی تصریح کرد: دادستانی کل کشور به عنوان مسئول پیگیری حقوق عامل و پیشگیری از وقوع جرایم، از چنین طرح‌هایی حمایت می‌کند و از مسئولان نیز تقاضا دارد تا فعالیت‌هایی که موجب توسعه سلامت جامعه و نشاط جوانان می‌شود را افزایش داده و مورد حمایت قرار دهند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور افزود: دستگاه‌های مختلف در راستای عمل به قانون مبارزه با دخانیات تکالیفی از جمله ممنوع بودن تبلیغ دخانیات را بر عهده دارند که دادستانی‌های سراسر کشور انجام این تکالیف قانونی را دنبال کرده و زمینه مشارکت مردم را فراهم خواهند کرد.

وی با تأکید بر لزوم غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و خانواده‌ها گفت: پر کردن اوقات فراغت، ایجاد مراکز سالم تفریحی، ترویج سبک زندگی سالم و انتقال فرهنگ والای ایرانی اسلامی به جوانان و ایجاد و شور و نشاط در جامعه نقش مهمی در کاهش میزان تقاضای مصرف دخانیات دارد.

وی با تأکید بر این که نباید فقط به مسائلی که منجر به افسردگی می‌شود تمرکز کرد، افزود: مذهب و دین، برای تکامل انسان است و قطعا جذب بیشتر و ارائه برنامه‌های قابل قبول می‌تواند در دور شدن جوانان از دام دخانیات نقش مهمی ایفا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha