• دوشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401081611280
  • خبرنگار : 71616

سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد

آمادگی وزارت صمت برای تخصیص ١٠ هزار خودرو به جانبازان

آمادگی وزارت صمت برای تخصیص ١٠ هزار خودرو به جانبازان

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از آمادگی وزارت صمت برای تحویل ۱۰ هزار خودرو به جانبازان خبر داد و اعلام کرد که هر زمان، اسامی واجدین شرایط، از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، به وزارت صمت ارائه شود و تسهیلات بانکی نیز تخصیص پیدا کند، خودرو به متقاضیان داده خواهد شد.

طبق اعلام امید قالیباف به ایسنا، براساس تکلیف قانون بودجه ۱۴۰۱، وزارت صنعت معدن و تجارت آماده تحویل ۱۰ هزار خودرو به جانبازان با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

سخنگوی وزارت صمت ادامه داد: به این منظور خودروهای تارا اتوماتیک، دناپلاس توربو اتوماتیک، کوئیک اتوماتیک، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و شاهین دنده‌ای به بنیاد شهید معرفی شده است و هر زمان لیست اسامی واجدین شرایط طبق ضوابط مندرج در بند ''ی" تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ از سوی این بنیاد به وزارت صمت اعلام شود و تسهیلات بانکی نیز تخصیص پیدا کند، خودرو به متقاضیان داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه، انتخاب مدل خودروهای یاد شده با توجه به استفاده راحت‌تر جانبازان انجام شده است، تاکید کرد: به محض دریافت لیست ۱۰ هزار نفری از سوی بنیاد شهید، وزارت صمت به تکلیف قانونی خود عمل خواهد کرد.

گفتنی است،  حسب بودجه ۱۴۰۱، جانبازان جسمی و حرکتی ۲۵ درصد و جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد با معرفی بنیاد شهید می‌توانند خودرو با اقساط پنج ساله از دو شرکت‌ خودروساز بزرگ کشور دریافت کنند.

مطابق بند (ی) ‌تبصره هفت لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، وزارت صـنعت، معدن و تجارت مکلف شده است از طریق شـرکت‌های خودروسـازی ایران‌خودرو و سـایپا از محل تولید محصـولات ملی خود نسـبت به فروش خودرو به جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و جانبازان ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط پنج‌ ساله اقدام کند.

شایان ذکر است، بند هفت لایحه بودجه سال جاری (١۴٠٠) نیز بدین موضوع اشاره داشته است و در تیرماه سال جاری، سازمان گسترش و نوسازی صنایع‌ (ایدرو) و دو خودروساز بزرگ‌ با بنیاد شهید وامور ایثارگران به جهت همکاری و هماهنگی‌ واگذاری ٣٠ هزار دستگاه خودرو به جانبازان،  خانواده معظم شهدا و مدافعین حرم توسط ایران‌خودرو و سایپا (ایران‌خورو حداقل ۱۸ هزار دستگاه و سایپا حداقل ۱۲ هزار دستگاه) تفاهم‌نامه‌ای با هدف تسهیل تردد این قشر از مردم جامعه امضا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۸ ۱۰:۲۵

سلام من جانباز وایثارگر هستم و۱۵درصد جانباز بنیاد و ۳۰درصد ارتش ایا خودرو بمن تعلق میگیرد وتاکنون خودرو وهیچ امکاناتی از بنیاد نگرفتم لطفا جواب بدهید

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۱۵ ۱۷:۲۰

باسلام.اینجانب فرزند شهید هستم.لطفا بنیاد شهید راهنمایی کند طبق بند و قانون سال 1400و1401مبنی بر واگذاری 30هزار خودرو به فرزندان معزز شهدا و جانبازان به کجا مراجعه کنیم به وزارت صمت یا جای دیگر.چرا بنیاد اهمیت نمی‌دهد.با تشکر

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۸ ۱۸:۴۵

با سلام اینجانب جانباز 25 درصد می‌باشم. و متاسفانه یا خوشبختانه چون حقوق دریافت نمیکنم هیچ امکاناتی به ما تعلق نگرفته و نمیگیرد. شهرستانها فقط رابطه هست. لطفاً درست کنین.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۹ ۱۵:۴۹

سلام.جانباز55درصدهستم واز خدمات خریدخودرو و واردات و وام خرید هم در 15سال گذشته استفاده نکردم پیگیر شدم تا بلکه مجوز بگیرم ولی به جائی نرسیدم.امیدوارم به افرادیکه قرارنیست مشمل طرح باشند اطلاع رسانی کنند تا آسیبی در این رابطه وآورده هایشان نبینند.امیدوارم سلیقه ایی عمل نکنند ویک خودروی مناسب حالمان با کمی مساعدت بتوانیم تهیه کنیم واین موضوع را به سرانجام برسانند.پیگیر موضوع باشید لطفا.

avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۲ ۱۰:۰۱

بنام خداوند متعال خداقوت به همه ایرانیان خاک پاک شهدا به یاد شهدا سینه سپر