• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401081711483
  • خبرنگار : 71489

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد

موافقت رهبری با درخواست دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی

موافقت رهبری با درخواست دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: خدمت رهبری نامه‌ای از طرف رئیس جمهوری داده شده است و از ایشان اجازه خواسته‌ایم که اجازه دهند از ۲۰ درصد این درآمدها در دو موضوع تملک و اشتغال استفاده کنیم که ایشان نیز با برداشت ۱۰ درصد موافقت فرمودند.

به گزارش ایسنا، سیدمسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش مشترک کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و ویژه جهش رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم(۴۴) قانون اساسی مبنی بر نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در خصوص بند(الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور در صحن مجلس با بیان اینکه «امسال تنها سالی است که ۴۰ درصد از درآمدهای نفتی به حساب صندوق توسعه ملی واریز می‌شود»، اظهار کرد: خدمت رهبری نامه‌ای از طرف رئیس جمهوری داده شده است و از ایشان اجازه خواسته‌ایم که اجازه دهند از ۲۰ درصد این درآمدها در دو موضوع تملک و اشتغال استفاده کنیم.

وی افزود: حتی در نامه ای که رئیس جمهور تدوین کردند به هیچ عنوان موضوع جاری مطرح نشده و اجازه ای در این زمینه گرفته نشده است. ایشان نیز با برداشت ۱۰ درصد موافقت فرمودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۷ ۱۱:۱۴

مگر ۲ روز پیش میرکاظمی نگفت مشکل نقدینگی و اعتباری نداریم ، نفت مان را بروز می‌فروشیم و پول آنرا در جا دریافت میکنیم پس چرا الان از صندوق توسعه ملی دارند برداشت می‌کنند.

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۷ ۱۶:۰۵

سلام اگربه خبردقت کنیددرواقع ازپس انداز قبلی صندوق برداشت نمی شودبلکه تعهدواریز مبلغ درامدنفتی امسال به صندوق که 40 درصدمی باشد به سی درصد تقلیل یافته است پس تعارضی وجودندارد

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۷ ۱۱:۲۴

از مقام عالی رهبری ممنون که همیشه با درایت کمک دولتها ب.ودند و هستند عمر طولانی و با عزت برایشن ارزو داریم

avatar
۱۴۰۱-۰۸-۱۷ ۲۰:۵۵

درودبرسیدعلی خامنه ای رهبرانقلابی