• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401081711587
  • خبرنگار : 50212

تولیدات باغی و زراعی ساوه در سبد خانواده های محروم

تولیدات باغی و زراعی ساوه در سبد خانواده های محروم

ایسنا/مرکزی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ساوه از توزیع محصولات باغی و زراعی این شهرستان توسط باغداران و کشاورزان به ویژه محصول انار در بین نیازمندان و خانواده محروم و کمتر برخوردار خبر داد.

حسین ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برنامه محوری کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان است، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های گرانسنگ در خدمت رسانی به محرومان زکات است که دارای برکات سرشاری در جامعه و عامل زدودن فقر از چهره نیازمندان است.

وی بیان کرد: همزمان با برداشت محصول انار از باغات شهرستان ساوه به همت باغداران خیر ساوجی تاکنون ۲۸ هزار کیلوگرم انار در قالب طرح شجره طیبه و زکات مستحبی با حفظ تکریم خانواده بین محرومان و نیازمندان توزیع شده است.

وی افزود: همچنین در سال جاری مقدار سه هزار کیلو انجیر، ۱۴ هزار کیلو فلفل و محصولات گلخانه‌ای، ۱۰ هزار کیلو سبزیجات گلخانه‌ای، ۱۳ هزار کیلو طالبی و خربزه، هزار و ۵۰۰ کیلو انگور و برخی محصولات زراعی و باغی دیگر با مشارکت کشاورزان و باغداران نیکوکار ساوجی بین نیازمندان توزیع شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان ساوه همچنین با اشاره به اجرای طرح شجره طیبه و پلاک کوبی درختان از سال ۹۶ گفت: این طرح در سال ۱۳۹۶ با هدف بهره‌مندی نیازمندان و خانواده‌های کم درآمد از محصولات باغداران اجرایی شد که در ابتدای اجرای این طرح یک هزار و ۷۲۰ اصله توسط باغداران پلاک‌گذاری شد.

او گفت: در ﻃﺮح شجره ﻃﯿﺒﻪ ﺑﺎﻏﺪاران یک یا چند درخت را در قالب زکات مستحبی پلاک‌گذاری کرده و ﺛﻤﺮه درﺧﺘﺎن را در اﺧﺘﯿﺎر افراد نیازمند ﻗﺮار ﻣﯽ‌دهند و به ‌عنوان یک کار ابتکاری و خداپسندانه با دستان سخاوتمند باغداران خیر ساوجی کام نیازمندان شیرین می‌شود.

وی بیان کرد: با گذشت چهار سال از این طرح تا سال گذشته چهار هزار و ۴۰۰ اصله درخت پلاک گذاری شده بود و در سایه اقدام خداپسندانه و مشارکت خیرخواهانه باغداران و کشاورزان این میزان به پنج هزار و ۵۰۰ عدد اصله درخت در سال جاری افزایش یافت.

ذبیحی با اشاره به اینکه در اجرای طرح شجره طیبه محصولات درختان پلاک گذاری شده به نیازمندان اهدا می‌شود، افزود: در این طرح به جز انار محصولات دیگری نظیر طالبی، گردو، سیب و ... نیز جمع آوری می‌شود که در سال گذشته میزان انار جمع آوری شده به ۳۳ تن رسید.

وی تصریح کرد: توزیع میوه و محصولات کشاورزی در قالب زکات مستحبی و با اجرای طرح شجره طیبه با محوریت حفظ کرامت انسانی خانواده‌های کمتر برخوردار انجام می‌شود و حاوی این پیام برای خیرین و نیکوکاران است که هر کس هرچقدر برایش مقدور است می‌تواند به افراد نیازمند کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha