• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401081711622
  • خبرنگار : 71415

پلوسی: حمله به شوهرم روی تصمیمم برای بازنشستگی تاثیر می‌گذارد

پلوسی: حمله به شوهرم روی تصمیمم برای بازنشستگی تاثیر می‌گذارد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه جدیدی تاکید کرد، حمله چند روز قبل به شوهرش در تصمیمش برای بازنشسته شدن از کنگره آمریکا در صورتی که دموکراتها کنترل مجلس نمایندگان را از دست بدهند، تاثیر می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با اندرسون کوپر، مجری شبکه سی.ان.ان که اولین مصاحبه تلویزیونی او از زمان وقوع حمله به پل پلوسی، شوهرش در خانه این زوج در سانفرانسیسکو بود، تاکید کرد: باید بگویم اتفاقات رخ داده در یک یا دو هفته گذشته بر تصمیم من (برای بازنشسته شدن از کنگره آمریکا)‌ تاثیر خواهند گذاشت.

پلوسی در مواجهه با تاکید مجری سی.ان.ان بر اینکه آیا این تصمیم او از حمله به شوهرش نیز تاثیر خواهد پذیرفت، گفت:"بله".

این اظهارات پلوسی کمتر از دو هفته پس از مجروح شدن شوهر ۸۲ ساله او در جریان حمله به خانه این زوج در سانفرانسیسکو مطرح می‌شوند. مقامات آمریکا ادعا کردند، دیوید دیپاپ ۴۲ ساله، اوایل روز ۲۸ اکتبر از طریق یک در شیشه‌ای وارد خانه خانواده پلوسی شد و تهدید کرد می‌خواهد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را به گروگان بگیرد و با چکش به سر پل پلوسی ضربه زد. نانسی پلوسی در آن زمان در واشنگتن دی.سی بود.

همچنین این اظهارنظرهای پلوسی درست قبل از انتخابات میاندوره‌ای امروز سه‌شنبه، رقابتی که در آن جمهوری خواهان شانس بالایی برای به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان آمریکا دارند مطرح می‌شوند. چنین بردی از سوی جمهوریخواهان به دوره تصدی پلوسی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان پایان می‌دهد و این سؤال را ایجاد خواهد کرد آیا این رهبر دیرینه دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از کنگره بازنشسته خواهد شد یا خیر.

در سال ۲۰۱۸، پلوسی ۸۲ ساله، وعده داده بود که در پایان این دوره کنگره آمریکا از سمت رئیس مجلس نمایندگان دست خواهد کشید، اما برخی از دموکرات‌ها بر این عقیده هستند اگر حزب دموکرات با گرفتن نتیجه‌ای غافلگیر کننده همچنان کنترل این مجلس کنگره آمریکا را حفظ کند، پلوسی نیز ممکن است سمتش را حفظ کند.

با این حال، کسب چنین نتیجه‌ای در انتخابات میاندوره‌ای کنگره شگفتی بزرگی خواهد بود، زیرا بر اساس نظرسنجی‌ها جمهوری‌خواهان دارای شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات مجلس نمایندگان هستند.

خود رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مورد برنامه‌هایش برای آینده کاری خود سکوت اختیار کرده است.

نانسی پلوسی در ادامه این مصاحبه تاکید کرد، "بخش دشوار" در ماجرای حمله به شوهرش برای او این است که خودش هدف اصلی این حمله بوده است.

پلوسی خاطرنشان کرد: برای من این واقعاً بخش دشوار این حمله است زیرا پل هدف اصلی این حمله نبود اما او کسی بود که بهای آن را پرداخت. منظورم این است که همه ما هم به نحوی بهای آن را می‌پردازیم، اما او کسی است که واقعاً بهای آن را می‌پردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha