• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401081711634
  • خبرنگار : 50035

از امروز از سرگرفته شد؛

آغاز  امحاء پسماندهای شیمیایی و دارویی مراکز بهداشتی و درمانی همدان 

آغاز  امحاء پسماندهای شیمیایی و دارویی مراکز بهداشتی و درمانی همدان 

ایسنا/همدان مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: پس از وقفه ایجاد شده در امحاء پسماندهای دارویی و شیمیایی مراکز بهداشتی و درمانی استان همدان و دپوی این پسماندها امحاء این زباله‌ها بار دیگر از امروز آغاز می‌شود.

دکتر لیدا رفعتی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از منابع مهم تولید پسماند در هر شهر، مراکز بهداشتی و درمانی هستند که تولیدکننده طیف وسیعی از  انواع پسماندها هستند و بی توجهی به مدیریت این گونه پسماندها، محیط زیست و سلامت انسان را به مخاطره می اندازد.

وی ادامه داد: زباله های دفع شده در مراکز بهداشتی و درمانی زباله های شیمیایی و دارویی از انواع این زباله‌ها است که دفع این مواد تابع ضوابط و قوانین خاصی است و باید با نظارت کامل متخصصان صورت گیرد به همین علت تفکیک صحیح زباله‌های بیمارستانی از مبدأ اهمیت فراوانی دارد تا این زباله‌ها با دیگر پسماندهای شهری و صنعتی ترکیب نشود.

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مدیریت پسماندهای شیمیایی و دارویی استان همدان از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است، افزود: تا سال ۱۳۹۸ یک شرکت به عنوان طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی همدان در حال فعالیت بود که بعد از اتمام قرارداد و باطل شدن مجوز شرکت مذکور دفع این زباله‌ها با مشکل مواجه شد. طی این مدت تلاش ها و مکاتبات بسیاری برای همکاری با شرکت های دیگر انجام گرفت اما هر کدام از آنها به دلایل مختلف به نتیجه نرسید.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۷۰ تن زباله دارویی و شیمیایی در مراکز بهداشتی و درمانی استان وجود دارد، ادامه داد: با تلاش های معاونت بهداشتی استان و همکاری همه جانبه دانشگاه علوم پزشکی همدان هم اکنون تفاهم نامه همکاری بین شرکت رهپویان صالح اصفهان و کلیه بیمارستان های استان در زمینه امحاء پسماندهای شیمیایی دارویی منعقد شده است.

رفعتی اضافه کرد: باتوجه به اینکه در قانون مدیریت پسماند در زمینه نگهداری پسماندهای شیمیایی و دارویی زمان تعیین نشده است و به دلایل  بهداشتی در این مدت به کلیه بیمارستان ها توصیه شد که نسبت به دپوی پسماندهای یاد شده اقدام کنند تا پس از عقد قرارداد، امحاء پسماندهای شیمیایی و دارویی انجام شود.

وی در پایان با بیان اینکه ملزومات لازم برای انتقال این پسماند از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خریداری شده است، تصریح کرد: در هر مرحله بارگیری ۲.۵ تن پسماند شیمیایی و دارویی از استان همدان خارج خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha