• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401081711730
  • خبرنگار : 50349

توصیه رئیس نهاد رهبری دانشگاه قم به دانشجویان

توصیه رئیس نهاد رهبری دانشگاه قم به دانشجویان

ایسنا/قم حجت الاسلام والمسلمین رضا نوروزی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم بیان کرد: بسیار مهم است که در مدت تحصیل خود برنامه‌ای داشته باشید، در این برنامه‌ریزی باید همانگونه که اسلام به ما نگاه جامع دارد به خودمان نگاه کنیم. ​​

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا نوروزی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم، ۱۷ آبان در مراسم استقبال از نودانشجویان دختر ضمن قدردانی از زحمات رئیس اسبق دانشگاه، برای رئیس جدید آرزوی موفقیت کرد و گفت: شما دانشجویان جدید الورود در چشم به هم زدنی جشن فارغ التحصیل خود را خواهید داشت، بسیار مهم است که در این مدت برنامه‌ای داشته باشید، برای این برنامه‌ریزی از تجارب اساتید و دانشجویان قبلی استفاده کنید.

وی افزود: در این برنامه‌ریزی، جامع عمل کنید، دقیقا مانند آموزه‌های دین اسلام، برای مثال اسلام به بیمار اجازه روزه گرفتن نمی‌دهد.

نوروزی بیان کرد: برای مثال مقام معظم رهبری یکی از سه مولفه‌ای را که برای یک دانشجو بیان می‌کند ورزش است، این نکته از همان نگاه جامع اسلامی حاصل شده است.

وی عنوان کرد: شما که در دانشگاه قم تحصیل می‌کنید حتما در برنامه خود زیارت حرم حضرت معصومه(س) را قرار دهید.

نوروزی گفت: در محیط دانشگاه نشاط خود را حفظ کنید، البته این نشاط باید در شأن دانشگاه و دانشجو باشد، در دانشگاه باید نشاط علمی ایجاد شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم​ خاطرنشان کرد: همانگونه که اسلام به ما نگاه کرده است به خودمان نگاه کنیم، برای مثال مگر می‌شود کسی مسلمان باشد و ازدواج نکند؟ این نکته دور از نگاه جامع به خود است.

وی در ارتباط با این نگاه جامع توضیح داد: درس بهانه‌ای برای ازدواج نکردن نیست، ازدواج کردن بهانه درس نخواندن نیست، معنویت بهانه فرسودگی جسمی نیست، نشاط بهانه از دست دست دادن معنویت نیست، بلکه می‌توان با یک برنامه‌ریزی جامع به همه این‌ها دست یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha