• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401081711838

کاهش موارد بستری کرونا در فارس/اپیدمی کرونا متوقف نشده است

کاهش موارد بستری کرونا در فارس/اپیدمی کرونا متوقف نشده است

ایسنا/فارس با استناد به آمارهای وضعیت شیوع کروناویروس در فارس، کاهش موارد ابتلا و بستری طی روزهای اخیر در این استان مشهود بوده است.

براساس آخرین اطلاعات آماری از وضعیت شیوع کووید-۱۹ در استان فارس، علی‌رغم کاهش تعداد موارد ابتلا و بستری طی روزهای اخیر در این استان، کارشناسان تاکید دارند که این اپیدمی به نقطه پایان خود نرسیده است.

به استاد آمارهای اعلامی علوم پزشکی شیراز، طی مدت شیوع کرونا تا صبح روز سه‌شنبه ۱۷ آبان، با انجام دو میلیون و ۲۵۲ هزار و چهارده تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های فارس۶۶۱ هزار و ۶۰۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

براساس همین آمار از مجموع بیماران شناسایی شده و مثبت قطعی کرونا در فارس خوشبختانه تاکنون ۶۵۳ هزار و ۳۱۰ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

همچنین این آمار حاکیست که با بستری ۲۷ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۲۱۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، موردی جدیدی از فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، هشت هزار و ۱۶۵ نفر است.

گزارش آماری یاد شده نشان می‌دهد که آمار واکسن تزریق شده کرونا در محدوده شهرستان‌های تحت مدیریت علوم پزشکی شیراز به ۸ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۵۰۹ دُز رسیده است.

از کل واکسن تزریق شده در این بازه زمانی، سه میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۵۱ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۱ هزار و ۴۸۲ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۱۹۳ دُز نوبت سوم و ۱۳۲ هزار و ۲۸۳ دُز یادآور واکسن بوده است.

کارشناسان حوزه سلامت تاکید دارند که شهروندان همچنان با رعایت فاصله اجتماعی، در اماکن سرپوشیده که ازدحام جمعیت در آن مشهود باشد، بهترست از ماسک مناسب استفاده کنند. این توصیه با توجه به شیوع آنفلوآنزا، می‌تواند راهکاری پیشگیرانه از ابتلا به هرگونه بیماری تنفسی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha