• چهارشنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۱ / ۰۰:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401081812226
  • خبرنگار : 30147

اولین پارک آموزش پدافند غیرعامل کشور در نیشابور احداث می‌شود

 اولین پارک آموزش پدافند غیرعامل کشور در نیشابور احداث می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر پدافند غیرعامل و دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری نیشابور از طراحی و احداث اولین پارک موضوعی آموزشی پدافند غیرعامل کشور در این شهرستان خبر داد.

ابوالفضل اسدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی پدافند غیرعامل برای شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان افزود: طی یک سال اخیر دوره‌های آموزشی فنی مهندسی، برای تمام بخشداران، دهیاران و شهرهای اقماری برگزار شده است.

وی تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در مجموعه شهرداری و سازمان‌های تابع و مناطق شهرداری و تشکیل تیم حملات واکنش سریع سایبری را دو اقدام شاخص حوزه پدافند غیرعامل نیشابور عنوان کرد.

اسدی با اشاره به حملات سایبری به ایران خاطرنشان کرد: نیشابور به عنوان اولین شهر کشور در حوزه شهرستانی تیم واکنش سریع را تشکیل داده است.

وی انجام طرح مطالعات پدافند غیرعامل شهر نیشابور را یکی از موضوعات مهم عنوان کرد و گفت: سال ۱۳۹۸ قراردادی با دانشگاه مالک اشتر منعقد شد که بر اساس آن طرح مطالعات پدافند غیرعامل انجام و طی یک سال گذشته به اتمام رسید، نیشابور از شهرهای پیشرو در اتمام این طرح است.

اسدی اظهار کرد: طراحی و احداث اولین پارک موضوعی آموزشی پدافند غیرعامل کشور از دیگر پروژه‌های حوزه پدافند غیرعامل نیشابور است.

مدیر پدافند غیرعامل و دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری نیشابور با اشاره به انجام ۳ رزمایش طی یک سال گذشته تصریح کرد: در ۲۳ آبان ماه سال گذشته رزمایش مشترکی با نیروگاه سیکل ترکیبی و تیپ ۲۱ زرهی امام رضا(ع) نیشابور با موضوع خرابکاری در صنعت برق، انتشار گاز و مدیریت خطوط انتقال برق استان در پست برق ۴٠٠ کیلو ولت عطار انجام‌ شد.

وی گفت: باوجود اینکه همه روزه سیستم‌ها مورد حملات سایبری قرار می‌گیرند، اما به دلیل امنیت بالایی که دارند آسیبی به آن‌ها نمی‌رسد.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند شیمیایی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در حاشیه همایش پدافند شیمیایی نیشابور به ایسنا گفت: اقدامات خوبی در حوزه پدافند غیرعامل خراسان رضوی پیگیری می‌شود.

سید جمال‌الدین گوهری افزود: آنچه در خراسان رضوی، زیر نظر استاندار در حوزه مصون‌سازی پیگیری می‌شود از لایه‌های زیرین و زیرساخت‌های مرتبط با آن بوده و این زیرساخت‌ها رو به رشد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha