• چهارشنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401081812802
  • خبرنگار : 50107

رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد پاسخ داد

ماهانه چه تعداد پرستار مشهدی مهاجرت می‌کنند؟

ماهانه چه تعداد پرستار مشهدی مهاجرت می‌کنند؟

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد با اشاره به اینکه در خصوص مهاجرت پرستاران آمار دقیقی وجود ندارد، گفت: میزان مهاجرت چندان چشمگیر نیست اما شاید ماهانه بین ۱۰ تا ۱۲ نفر در ماه باشد.

محسن گچ‌پزان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت مهاجرت پرستاران مشهدی اظهار کرد: در خصوص مهاجرت آمار دقیقی نداریم اما اخیرا یکی از مسئولان کشوری اعلام کرد در سطح کشور ماهانه ۲۰۰ نفر مهاجرت می‌کنند که همیشه ضریب هفت درصد را برای مشهد در نظر می‌گیریم؛ بنابراین میزان مهاجرت چندان چشمگیر نیست.

وی افزود: به این دلیل که کسی از ما نامه استندینگ نمی‌گیرد، بنابراین ما آمار نداریم. در پرستاری گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای هم داریم که خود وزارتخانه برای پرستار صادر می‌کند. این گواهینامه معتبر و جهانی است. بنابراین نمی‌توان خیلی روی آمار تمرکز کرد.

رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد در خصوص تعدیل پرستاران مشهدی عنوان کرد: بعد از کرونا تعدیل بیشتر برای همکاران طرحی اتفاق افتاد. قبل از کرونا نیز قرارداد همکاران تمدید می‌شد اما زمانی که کرونا اتفاق افتاد، فراخوان و افراد طرحی تمدید شدند.

گچ‌پزان ادامه داد: اکنون که کرونا فروکش کرده، به تدریج طرح‌های آن‌ها در حال اتمام است و عملا پایان طرح می‌گیرند که همان تعدیل است زیرا در روزهایی که به آن‌ها نیاز داشتیم، به ما کمک کردند اما اینکه امروز بگوییم به آنان احتیاجی نداریم، بی‌انصافی است. پیگیری و موافقت شده تا همه پرستاران طرحی که در دوران کرونا حضور داشتند و امروز پایان طرح گرفته‌اند یا می‌گیرند، در اولین شرایط استخدامی که فراهم شد، در اولویت قرار گیرند و به کار گرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ سال از تصویب قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌گذرد، تصریح کرد: تعرفه‌گذاری اکنون به مرحله اجرا رسیده است. تاکنون چندین مرتبه زمان شروع آن را اعلام کردند اما زیرساخت محاسبات ابلاغ نشده است. همچنین سیستم HIS اصلاح نشده اما علی‌الحساب مبلغی از محل تعرفه تا روز پرستار و زودتر به حساب همکاران واریز می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha