• چهارشنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1401081812817
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هجدهم آبان ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه دشمن برای مقابله با ایران قوی و مستقل جنگ ترکیبی را به کار گرفته است، تلاش مضاعف مسئولان اجرایی، اقتصاددانان و نخبگان در پیشبرد امور و رفع مشکلات و انجام پیش‌بینی لازم برای تأمین به موقع نیازهای کشور را از جمله راهکارهای موثر برای مقابله با دشمن در این جنگ دانست.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای میثم لطیفی رییس سازمان امور اداری و استخدامی،‌ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، محمد اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد،‌صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جواد اوجی وزیر نفت با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

ساعت کاری ادارات در سراسر کشور تغییر می کند

میثم لطیفی رییس سازمان امور اداری و استخدامی اعلام کرد که طبق لایحه‌ای که در حال تنظیم است، ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ می‌شود.

وی توضیح داد:  قرار بر این شد برای مشاغلی که امکانش وجود دارد ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت ۸ تا ۱۶:۳۰ خواهد بود و پنجشنبه و جمعه برای کارکنان تعطیل خواهد بود. با این تصمیم بهره‌وری اقتصادی افزایش پیدا خواهد یافت.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تصویب صدور مجوز واردات و تامین فوری برخی تجهیزات مورد نیاز فرودگاه‌های کیش و قشم

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از تصویب صدور مجوز واردات و تامین فوری برخی تجهیزات مورد نیاز فرودگاه‌های کیش و قشم در جلسه هیات دولت خبر داد.

وی افزود: با هدف استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های مناطق کیش و قشم در ایام جام جهانی، مجوز واردات و تامین فوری برخی تجهیزات مورد نیاز فرودگاه‌های کیش و قشم صادر شد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

رفتار برخی ورزشکاران را نمی پسندیم

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره برخی رفتارهای اعتراض امیز ورزشکاران در مسابقات اخیر، گفت: اصلا رفتار خوبی نیست. ورزش عاری از سیاست است و منشور المپیک هم این را می گوید. ما ورزشکاران خود را زیر پرچم کشورمان دوست داریم. اشتباهاتی صورت می گیرد و شاید اطلاعات غلطی به ورزشکاران می رسد که اصلا آن رفتارها را نمی پسندیم و امیدوارم رفتارهای خوب همکارانم با ورزشکاران ادامه یابد و اگر رفتار اشتباهی رخ می دهد اصلاح شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

همکاری با رسانه‌های تروریستی مجازات دارد

محمد اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره موضع دولت نسبت به همکای با شبکه های فارسی زبان معاند، اظهار کرد: همکاری با رسانه های تروریستی در قانون با مجازات و محرومیت همراه است. این رسانه ها، شبکه های تروریستی رسانه‌ای هستند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

بانک مرکزی ابزار لازم برای کنترل قیمت ارز را دارد

علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزیضمن تاکید بر اینکه  بانک مرکزی دنبال ایجاد آرامش و ثبات در بازار ارز است، درباره اقدامات انجام گرفته برای کنترل قیمت ارز، اظهار کرد: با توجه به وفور ارز، کانال های دسترسی مردم برای خرید ارز را تسهیل کردیم تا بدون ازدحام مردم ارز خود را خریداری کنند. بانک مرکزی برخی ابزارها را هم تهیه کرده است مثلا دیروز گواهی سکه بانک مرکزی مورد معامله قرار گرفت که ادامه می یابد. ابزارهای دیگری هم داریم که در روزهای آینده آنها را ارائه می کنیم. روز شنبه هم مراسم رونمایی از چک الکترونیک کشور را برگزار خواهیم کرد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

واکنش وزیر اقتصاد به سخنان روز گذشته قالیباف

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در واکنش به سخنان روز گذشته رییس مجلس گفت: آن اظهار نظر خیلی تعجب‌انگیز بود اما امیدوارم دوستان برای جلوبردن کارهای عقب‌مانده کمک کنند تا بر زبان آوردن عباراتی که تفرقه و دوگانگی بین قوا را القاء می‌کند.

لازم به ذکر است که روز گذشته محمدباقر قالیباف در جریان حضور وزیر اقتصاد در مجلس خطاب به وی گفته بود: آقای خاندوزی شما یا خسته شدید یا رودربایستی دارید؛ انتظار می‌رود که شما مطالبه‌گرایانه پیگیری کنید همانطور که پارسال این اقدام را انجام می‌دادید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تمام تلاش دولت تأمین تسهیلات اشتغالزایی است

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سال قبل تسهیلات اشتغالزایی به شکل مطلوبی پرداخت شد، گفت: تمام تلاش دولت این است که منابع تسهیلات اشتغالزایی تأمین شود، از سایر منابع و منابعی که از سنوات قبل تخصیص داده شده بود، مخصوصاً در انتهای سال ۱۴۰۰ گزارشی را ارائه کرده‌ایم که قابل راستی‌آزمایی است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

ناترازی گاز به دلیل عدم سرمایه گذاری سال های گذشته است

جواد اوجی وزیر نفت درباره وضعیت مصرف گاز در زمستان در بخش خانگی، اظهار کرد: ناترازی (تولید و مصرف)گاز را به دلیل عدم سرمایه گذاری در سال های گذشته داریم، اما تلاش می کنیم که مصرف مدیریت شود. از مردم هم می‌خواهم مثل زمستان سال گذشته همکاری کنند که بخش خانگی امسال هم زمستان را بدون چالش طی کند.

همچنین در جلسه هیات وزیران که به ریاست سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور برگزار شد، اعضای دولت در راستای اجرای سیاست های کلی نظام اداری، ابلاغی مقام معظم رهبری، با لایحه پیشنهادی سازمان اداری استخدامی و استخدامی کشور مبنی بر اصلاح ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری درخصوص «ساعات کار کارکنان دولت» موافقت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha