• چهارشنبه / ۱۸ آبان ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401081812994
  • خبرنگار : 50560

چند نکته درباره استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان

چند نکته درباره استانداردسازی محصولات دانش‌بنیان

ایسنا/قزوین مدیرکل استاندارد قزوین با اینکه اداره سازمان استاندارد در سال‌های گذشته یک تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور منعقد کرده است، بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده تا برای محصولات دانش‌بنیان استانداردی تعریف شود و همچنین نمادی نیز برای این شرکت‌ها طراحی شده ، ضمن اینکه درج علامت استاندارد برای محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، کمک به ارتقای سطح کیفی محصولات است.

سیروس صارمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دانش‌بنیان سازی تولید و همچنین ۱۸ آبان روز کیفیت، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: محصولات دانش بنیان محصولات خلاقانه هستند و از آنجایی که ماهیت روی کار آمدن شرکت‌های دانش‌بنیان به دلیل توسعه و رفع نیازهای استان و کشور است بنابراین حمایت از این شرکت‌ها می‌تواند در رفع معضلات کشور کارساز باشد.

وی ادامه داد: باتوجه به بحث تحریم‌ها و همچنین تأکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی اهمیت دانش‌بنیان‌ها در سطح کشور دوچندان شده است. بنابراین حمایت از آن‌ها یک رسالت اجتماعی در راستای خودکفایی کشور است.

این مسئول خاطرنشان کرد: کیفیتی که تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند داشته باشند، از مواردی است که باید به‌آن توجه شود. هر محصولی که تولید می‌شود در صورتی می‌تواند در بازار رقابت‌ها عرض اندام کند که کیفیت واقعی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه سازمان استاندارد در سال‌های گذشته یک تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور منعقد کرده است، بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده تا برای محصولات دانش‌بنیان استانداردی تعریف شود و همچنین نمادی نیز برای این شرکت‌ها طراحی شده ، ضمن اینکه درج علامت استاندارد برای محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، کمک به ارتقای سطح کیفی محصولات است.

صارمی گفت: برای محصولاتی که علامت استاندارد روی آن‌ها درج شده یک گواهینامه انطباق نیز صادر می‌شود ضمن اینکه آن دسته از شرکت‌های دانش‌بنیان که استاندارد سازی را رعایت کنند، در صنعت صادرات نیز نسبت به سایر تولید کننده‌ها موفق‌تر خواهند بود.

مدیرکل استاندارد قزوین در پایان سخنان خود به مزایای نمایشگاه دانش‌بنیان‌سازی تولید و جسارت جهاد دانشگاهی قزوین در برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار کرد: با توجه به اینکه تیم جوان جهاد دانشگاهی پیشگام در عرصه‌های مختلف به خصوص تولید علم و ارتباط آن با صنعت است، اداره کل استاندارد آمادگی همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه با این نهاد را در حوزه‌های تخصصی خود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha